Spanyolország kénytelen beismerni: csúfosan elbukott Magyarországgal szemben

2024. június 12. 09:57

A spanyol kormány csalódottan kezdi meg a magyar cég felvásárlási ajánlatának elemzését, miután az elmúlt hónapokban nem talált olyan hazai céget, amely versenyezni kíván a Talgo vonatgyártóért.

2024. június 12. 09:57
null

Nyitókép: AFP/Josep Lago

A spanyol kormány megkezdte a Ganz-MaVag által a Talgo vonatgyártóra tett felvásárlási ajánlat részletes elemzését, miután minden jogi eszközt kimerített annak megakadályozására – írja az ABC.

A lap szerint

a kabinet megosztott azok között, akik nem látnak jobb megoldást a magyar ajánlat elfogadásánál, illetve azok között, akik továbbra is mindenáron ellenzik.

Mint megírtuk, a spanyolok politikai okokból mindent bevetettek azért, hogy ne a magyar konzorcium szerezze meg a vonatgyártót, többek között orosz, kínai és szélsőjobboldali kapcsolatokra hivatkozva. Sőt, a kormány a közigazgatási szünetet elrendelve próbálta meg húzni az időt, hogy addig hátha befut egy spanyol cég ajánlata, ám így sem járt sikerrel, egy hónapon belül választ kell adnia, és továbbra sem talált hazai vállalatot a felvásárlásra.

Az ABC tudósítása szerint nincs olyan spanyol jelölt, aki képes lenne harcba szállni a magyar ajánlattal, ráadásul az ügyre rálátó források úgy vélik, a magyar fél továbbra is nyugodt, kivár, és mindenben együttműködik a kormánnyal. A Ganz-MaVag már az ajánlattételkor közölte, hogy nem kívánja elvinni a Talgo székhelyét Spanyolországból.

Ezt is ajánljuk a témában

***

A cikket Közép-Európa szakértője, médiafigyelője és piackutatója, a CEPER szemlézte a mandiner.hu számára.

 

Összesen 200 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Janika50
2024. június 12. 18:23
A spanyolok-hyszpánok a grékokkal együtt Európa arabjai. És valamikor ez királyság a fél világot uralta és természetessen kifosztotta. Ahoz képest szégyen, ahogy élnek. Ugyanez áll a potugézekre, brittekre, franciákra, sajtfejűekre. Amit elhortak, helyessen raboltak mindenhonnan, ahoz képest hitványul élnek valamennyien. Igaz, mindenütt jónéhány familia tetemes vagyonra tett szert. Ezt csak sejthetjük, de ha ellátogatunk múzeumokba, csak kerekedik a szemünk, mi minden loptak össze. Olyan apróságokról, mint népek kiirtása, nem is beszélünk. Kizárólag a szabadság és a demokrácia nevében.
Mindenhova
2024. június 12. 14:53 Szerkesztve
Ennek az üzletnek lenne más hozadéka is a GANZ már meglévő szerződésein túl. Pl. a magyar vasútparkot le kell cserélni, pontosabban még mindig óriási lyuk tátong. Ha magyar tulajdonú a cég, az itthon eladott kocsik végeredményben olcsóbbak lesznek mintha csak egyszerűen a piacról vásárolna a MÁV. Sőt még a kapacitással is lehet játszani a magyar érdek felé. Persze fel lehetne építeni ismét egy gyárat, csak nincs értelme, mert van már bőven kapacitás, és egy új gyár csak rontaná a megtérülést, nem beszélve arról, h. évekre kitolná a termelés megkezdését (szakemberképzés, fejlesztést ect.) Mivel nem kell teleportálni a szerelvényeket, gyártás szempontjából tulajdonképpen mindegy hol van a gyár, a saját kerekén is el tud gurulni ide. Ezen kívül a környező országoknál is könnyebben tudna lobbyzni a GANZ, ha saját tulajdonban van egy rentábilis cég. Na ezt pontosan tudják a faszcimbáló libernyákbolsevik köcsögök, ezért akarják megakadályozni az üzletet. Amivel érvelnek netto kamu!
békalepcse2.0
2024. június 12. 14:20
Az úzlet igazi pozitívuma, ezt nem csotányferkóék adták el és nem kell sokszoros áron visszavásárolni...
Mich99
2024. június 12. 12:53
Nem csak egy beugratás ez az egész?! Lehet hogy rengeteg kötelezettséggel és költséggel jár...!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!