Egy 20 tonnás kamion sofőrje szerint ez „teljesen haszontalan, mert egy kerékpár, egy parkoló motor, egy fa a mellékutcában, egy közlekedési lámpaoszlop, egy alacsony fal is mind-mind olyan dolgok, amelyek aktiválják a figyelőt és így az érzékelő folyamatosan csipog. Csak akkor veszed észre, amikor csodával határos módon leáll. Végeredményben ez egy olyan eszköz, amely inkább idegesít, mint segít” – véli a kamionsofőr.
A Milánói Autóklub elnöke, Geronimo La Russa viszont határozottan fogalmaz és kiáll a rendelet mellett: „egy olyan javaslatnak szánjuk, amely arra szolgál, hogy mindenki megértse, hogy a problémát azonnal kezelni kell, olyan politikával, amely nem csak a tiltásról, hanem a közös megoldások megtalálásáról is szól”. A rendelettel párhuzamosan a tudatosság növelését célzó kampányokat is indítanak, hogy megértessék: az út mindenkié és minden használójának még nagyobb felelősséggel kell közlekednie.
Nyitókép: MTI / Koszticsák Szilárd