Ezen új eszközök tömeges bevetésével létrejött az úgynevezett összhaderőnemi hadművelet, azaz a fiatal légierő által a levegőből támogatott szárazföldi támadás, amely képes volt áttörni még a mély védelmet is.
Ezzel a harceljárással ismét a támadás került fölénybe. Nem véletlen, hogy az I. világháború után a két kitaszított állam, Németország és Szovjetunió között létrejött rapallói szerződés nyomán meginduló közös katonai fejlesztések fő iránya a harckocsi és a repülőgép fejlesztése volt. Ezzel párhuzamosan mindkét államban megkezdődtek az új eszközök leghatékonyabb felhasználásával kapcsolatos elméleti kutatások is, amelyek eredményeképpen megszületett a német blitzkrieg, és a hasonló felfogású szovjet mélységi művelet koncepciója.
Szakítva a korábbi, az ellenség megsemmisítésére irányuló szándékkal, mindkét elképzelés az ellenfél harci képességét igyekezett összezúzni. Akár az utánpótlás és a kommunikációs vonalak elvágásával,
akár a hátulról, oldalról érkező támadással a morál, a harci kedv összeroppantásával.
Ehhez természetesen helyi harckocsi-, tüzérségi és légi fölényre van szükség, és nem árt, ha az elfoglalt terület megtartására páncélozott szállítójárművekben utazó gyalogság is rendelkezésre áll megfelelő számban. A fenti célkitűzésekkel, a védelem mélységébe végrehajtott támadást nevezte el egy olasz újságíró 1940-ben blitzkriegnek, amely megnevezés végül széles körben elterjedté vált. A szovjet mélységi művelet talán legfontosabb eltérése a blitzkrieghez képest, hogy a bekerítés célja mindig két gyűrű, egy belső és egy külső létrehozása volt. Így a korábbi cikkben említett 1945-ös budai kitörés belső gyűrűn átjutó kis számú résztvevőinek jelentős része végül a külsőn akadt fent.