Terepjáró védi Karácsony sátrát a Blahán? Furcsa!
A „zöld” főpolgármester a hatalmas méretű dízelautót úgy küldte rá az egy éve felújított tér kockaköveire, hogy azok már az átadás utáni hetekben azonnal cserére szorultak.
Az embereket nagyon megviseli a karácsonyi készülődés, és sokkal stresszesebbé válnak, mint az év más időszakaiban. Kivéve a keresztényeket.
Nagy botrányt kavart, amikor karácsonyi reklámfilmet tiltottak be Nagy-Britanniában azért, mert „túl vallásos”. 2015-ben a Digital Cinema Media utasította vissza a reklámot, amelynek az volt a jelmondata, hogy a karácsony Krisztussal kezdődik. Egy keresztény civil szervezet állt a film mögött, és arra kívánta emlékeztetni a karácsonyi vásárlási lázban égő briteket, hogy az őket körülvevő termékek sokasága mulandó, az egész ünnepből egyedül Jézus az, aki állandó – ezért pénzköltés, ajándékozás, luxusfogyasztás helyett arra érdemes emlékeznünk, hogy megszületett a Megváltó. A filmet végül letiltották, mivel vallási reklámnak tartották, így nem lehetett lejátszani a mozikban a vetítések előtt.
Hasonló érzést kelthetett a keresztény közösségben, hogy a karácsony központi lelki tartalma inkább az aktuális Csillagok háborúja-filmre való várakozásról szól, mint a vallási hagyományokról. A reklámfilm tiltására válaszként egy új szpot készült: ebben József és Mária már egy táskát dédelgetnek és imádnak. Megérkeznek a háromkirályok és a pásztorok is, akik együttesen csodálják a táskát, érezve, hogy alapjaiban változtatja meg addigi életüket. A film végén a készítők ezzel az üzenettel fordulnak a nézőhöz: „Karácsony van. Te mit imádsz?”