Az utóbbi időkben egyértelművé vált, hogy a kormány stratégiai célként kezeli az ázsiai befektetések bevonzását, különösen az akkumulátor- és az elektromosjármű-ipar területén.
Az ázsiai befektetések közül kiemelendő az egyik legjelentősebb kínai beruházás a szegedi BYD-gyár, amely nemcsak a helyi gazdaságot élénkíti, hanem kulcsszerepet játszik a fenntartható közlekedési megoldások elterjedésében is. A beruházás a legfrissebb hírek szerint akár 10 000 új munkahelyet is teremthet a régióban, az átlagbért jóval meghaladó, 1800-2000 eurós fizetéssel.
Mint írták, ez a fejlemény alapjaiban változtatja meg a helyi munkaerőpiacot, hiszen a munkahelyteremtés hatása nem csupán a közvetlen foglalkoztatásban érhető tetten: Az ellátási láncokhoz csatlakozó kis- és középvállalkozások számára is egyre több lehetőség nyílik, amely tovább bővíti a foglalkoztatási potenciált.
Az ázsiai nagyvállalatok jelenléte a magyar gazdaság technológiai színvonalát is emeli, amit jól mutat a kínai CATL debreceni akkumulátorgyára, amely 7,3 milliárd eurós beruházásával nemcsak a helyi ipar kapacitásait növeli, hanem a legmodernebb technológiák alkalmazásával a globális versenyképességet is fokozza.
Az elemzés szerint, az ilyen beruházások nem csupán gyártókapacitást hoznak létre, hanem tudástranszfert is megvalósítanak.