Aláírtuk a szerződést

2021. szeptember 24. 12:44

Új buszvégállomást építünk Kelenföldön.

2021. szeptember 24. 12:44
Fürjes Balázs
Fürjes Balázs

„Aláírtuk a szerződést – kezdődhet a kelenföldi új buszterminál és P+R-parkoló tervezése!

Új buszvégállomást építünk Kelenföldön, a jövőben egy közös helyről, a vasútállomás őrmezei oldaláról indulhatnak majd a BKK és a Volánbusz járatai. Lezárult a közbeszerzés! A Közti Zrt. és a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. konzorciuma készítheti a buszterminál terveit. A kelenföldi P+R-parkoló kapacitását is bővítjük, az őrmezei oldalon legalább 1500 férőhelyes lesz.

A budapesti dugók csökkentésére a város megfelelő működtetése (!) és a nagyberuházások összehangolása mellett (!) van egy biztos recept. Ennek lényegi eleme Budapest határában P+R-parkolók építése, hogy legyen hol letenni az autót és tömegközlekedésre váltani.

A beruházás részeként átszervezzük a kelenföldi csomópontot! A Volánbuszok végállomása az Etele térről az őrmezei oldalra költözik.

A BKK járataival egy közös, fedett, modern buszterminált építünk, mosdóval és különböző, ma még hiányzó szolgáltatásokkal. Így az Etele téren jelentős terület szabadul fel, ahol akár plusz zöldfelületet lehet kialakítani. Az új végállomásra pedig rövidebb úton, és az autópálya bevezető szakaszának buszsávján gyorsabban juthatnak el az elővárosi járatok, nem kell majd az Egér út felé kerülniük.

Kelenföld egy hatalmas csomópont, itt található 1-es,19-es, 49-es villamos és a 4-es metró végállomása, és innen indul összesen 54 buszjárat a budapesti agglomerációba és a többi kerületbe. Nem csoda, hogy a munkanapokon 7:15-kor már teljesen tömve van a P+R-parkoló, és nincs hová állni!

Megoldásként az őrmezei oldalon egy többszintes P+R-parkolóházat építünk, legalább 1500 férőhely lesz reggelente. A bicikliseknek új kerékpártárolók, továbbá taxidrosztok, valamint K+R-parkolók is lesznek (csak addig állhatnak meg az autók, amíg az utasok kiszállnak).

A kelenföldi csomópont fejlesztése egy valódi dugócsökkentő beruházás, amely egyaránt szolgálja az agglomerációban élőket és a budapestieket, az autósokat és a tömegközlekedőket.”

Kapcsolódó cikkek

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pollip
2021. szeptember 25. 16:40
Ez a logikus, nem a kerékpársávok. Gratula. Csak Gelgő ne szóljon bele .
pandalala
2021. szeptember 24. 22:53
mija hejjzett??? kariferigerienglish tiltakozik már??? .... nem keresztezi a kék bicigglisávok átfestését ződre?? Gréta Thunafish sem még nem sem háborogott még befele? :-)))
Nori70
2021. szeptember 24. 20:01
Az Etele téri autóbusz-végállomás meg nem is olyan régi, már új kell?
még fokozza
2021. szeptember 24. 18:54
Tarlós azért tervezte a metró felújítást 5 évre, mert így olcsóbb, mintha hamar megcsinálnák.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik