Budapest-Belgrád vasútvonal: felgyorsulnak a hitelszerződésről szóló tárgyalások

2019. szeptember 24. 9:37
Megerősítették azt a közös törekvést is, hogy kínai egyetem jöjjön létre Magyarországon.

Felgyorsítják a Budapest-Belgrád vasútvonal építéséhez kapcsolódó hitelszerződésről szóló tárgyalásokat a Pénzügyminisztérium és a kínai Exim Bank között – állapodott meg Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Vang Ji kínai külügyminiszterrel New Yorkban helyi idő szerint hétfőn.

A kínai támogatással készülő vasútvonal építésének kivitelezési szerződése ugyanis abban az esetben lép hatályba, ha megkötötték a hitelmegállapodást – emlékeztetett a magyar miniszter a megbeszélést követően az MTI-nek nyilatkozva.

Kétoldalú találkozó

Az ENSZ-közgyűlés ülésszakának helyszínén tartott kétoldalú találkozón megállapították, hogy Magyarország és Kína kapcsolata soha nem volt olyan jó, mint jelenleg.

Ez különösen örömteli annak fényében, hogy a két ország idén ünnepli a diplomáciai kapcsolatok felvételének 70. évfordulóját – emelte ki Szijjártó Péter.

Elmondta: az ENSZ-en belüli együttműködés keretében megerősítették azt a megállapodást, amelynek értelmében Kína támogatja Magyarország tagságát az UNESCO végrehajtó tanácsában, Magyarország pedig támogatja Kína tagságát az ENSZ Emberi Jogi Tanácsában.

Szijjártó Péter a találkozón megerősítette, hogy Magyarország továbbra is zászlóshajója kíván lenni a Kína és a közép-, illetve kelet-európai országok közötti együttműködésnek, amely – mutatott rá – az érintetteken kívül az egész Európai Unió érdekét szolgálja.

Megerősítették azt a közös törekvést is, hogy kínai egyetem jöjjön létre Magyarországon.

Kereskedelem

Szijjártó Péter a találkozón kitért arra, hogy Magyarország kicsi, de nyitott gazdasággal rendelkező országként semmilyen módon nem érdekelt a kereskedelmi konfliktusok kiéleződésében. „Abban bízunk, hogy az Európai Unión kívüli két legnagyobb kereskedelmi partnerünk, az Egyesült Államok és Kína a kölcsönösség talaján állva tudja rendezni a jelenleg fennálló vitás kérdéseket” vámok, szigorítások bevezetése nélkül – fogalmazott a tárgyalás után.

Hangoztatta, hogy Magyarország gazdasága exportorientált és nagyon versenyképes, hiszen a lakosság száma szerint a 92., az exportteljesítmény szempontjából viszont a 34. helyet foglalja el a világ országai között. Gazdasági érdekeivel ezért ellentétes mindenfajta világgazdasági korlátozás, vám vagy egyéb megszorító intézkedés.

Szijjártó Péter beszámolt arról, hogy az ENSZ-közgyűlés ülésszakának helyszínén kétoldalú találkozót folytatott bolgár kollégájával, Ekaterina Zaharievával is. Ezen oktatási és tudományos megállapodást írtak alá a két ország között.

(MTI)

Összesen 22 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ami igazán hiányzik, az az összeköttetés föl, Északra. Mindegy. Úgy tudom, ez lesz a környék első gyorsvasútja. Mindenesetre könnyebb lesz megépíteni, mint a hegyeken keresztül, föl, Lengyelországba lenne.

Jelenleg a való helyzet az, h. autópálya föl, az nincs, a vasút iszonyú kerülővel, elhanyagolt pályán megy föl K-Szlovákián keresztül, Krynica felé. Egy nap eljutni, mondjuk, Boroszlóba (Breslau, Wroclaw).

A buszok cammognak. A személyautó az idősek egy részének már nem igazán nyerő. Szilézia Ny-i része, Sklarska Poreba, ami egyszerűen csodás, 10 óra, a középső Szilézia, mondjuk Miedzygorze, szintén egy álom, 8 óra, az útnak már az utólsó, cseh vidéken vivő szakasza is nagyon szép, Zakopane 6 óra, az sem kevés, bár Csíkszereda, mondjuk, több. Ezekben az órákban azért van egy útközbeni étkezés. A K-ibb rész, mondjuk, Krynica Zdroj, végig K-Szlovákián, is megvan 7-8 óra, Miskolc felé.

Nyilván lesz majd egyszer Budapest-Ptága-Varsó is, csak ki kell várni.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés