A figyelemháború, avagy Dopeman segít

A Magyar Péter iránti nagy figyelem negatívra fordulását kísérli meg a kormánypárti szövetség és az őt támogató sajtóbirodalom, amikor a Tisza elnökét folyamatosan, nagy erővel támadják.

A vágyvezérelt vélekedések szerintem kölcsönösen le- és alábecsülik a politikai ellenfelet.
„Pontosan egy hónapja tettem fel a 2026-os választási prognózis első változatát, amelyben azokat a szempontokat próbáltam meg összefoglalni, amelyek döntőek lehetnek a kampány és a végeredmény szempontjából. Eltelt 31 nap, de olyan új elem nem merült fel, ami lényegi módosítást indokolna.
Ami viszont talán fontos lehet: a vágyvezérelt vélekedések szerintem kölcsönösen le- és alábecsülik a politikai ellenfelet.
1. Való igaz, hogy a Fidesz továbbra is csak a politikai kommunikáció új formáiban keresi a helyzetének javítását, és az is igaz, hogy a miniszterelnök átpozícionálása (szokatlan interjúk, kommunikációs formák) kockázatos vállalkozás. Ugyanakkor érdemes észrevenni, hogy a Fidesz ezt a műveletet is a korábban megszokott tudatossággal és ismétlésszámmal végzi, minden hozzá kötődő felületet kihasználva. Elemzési hibának tartom, ha nem vesszük észre ennek a gépezetnek az erejét csak azért, mert a véleményvezérek egy része számára mindez válságjelenségnek látszik. Egy olyan időszakban képes a Fidesz a cselekvés és a kezdeményezőkészség látszatát kelteni - legalább a saját szavazói számára -, amikor a kormányzás nem igazán ad lehetőséget erre.
2. Való igaz, hogy Magyar Péter újabb országjárása már kevésbé érdekes, az országos sajtóba alig-alig kerülnek be a hírei, és az is egyértelmű, hogy a nyár közepén nem lehet tömegeket megmozgatni. Ugyanakkor érdemes észrevenni, hogy Magyar Péter ezzel az eszközzel még így is minden nap emberek sokaságával találkozik, és ezek a személyes találkozások - amelyeket egyébként a közösségi médiában is meglepően sokan követnek - a leghatékonyabb módjai a szavazók megszólításának. Elemzési hibának tartom, ha nem vesszük észre ennek a politikai munkának az erejét csak azért, mert a véleményvezérek egy része számára mindez politikai tévútnak látszik. Egy olyan időszakban képes a Tisza folyamatosan a kampányüzemmód látszatát kelteni, amikor valójában sem a programját, sem a jelöltjeit (helyben és országosan) nem akarja még előhozni.”
Nyitókép: Mandiner/Ficsor Márton