Ágfalva és Somfalva évszázadokon át szervesen kapcsolódott egymáshoz, családokat és földeket is elszakított annak idején a vasfüggöny. Sokáig egy rossz minőségű földút kötötte össze a településeket, de egy uniós projekt keretében 700 ezer euróból aszfaltos út épült közöttük 2010-ben, aminek ekkor a határ mindkét oldalán örültek.
De nem csak a környéken, ugyanis a Sopron környéki ingázók hamar rájöttek, hogy ezen az útvonalon gyorsabb a határátkelés, mint a soproni–klingenbachi határátkelőn. Mostanra erre jár szinte mindenki, aki Sopron felől Nagymarton vagy Bécsújhely irányába ingázik, vagy a térségből indul Sopronba vásárolni, és nem szeretne félórás kerülőt tenni a Sopron határátkelő felé. Ahogy évről évre nőtt az ingázók száma, úgy lett
az eredetileg kerékpárosoknak szánt út és átkelő egyre forgalmasabb.
Thomas Hoffmann osztrák polgármester 2015-ben vezette be először az időszakos behajtási tilalmat. Minekutána ez nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a polgármester radikálisabb intézkedéseket fontolgatott, és idén januárban arról tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy sorompóval és kamerával látná el a határátkelőt. A polgármester azt is szerette volna, ha a kamera leolvassa a rendszámtáblákat, és a sorompó csak akkor nyílna fel, ha egy engedéllyel rendelkező jármű érkezik a határhoz. Ebben a kérdésben egészen Ausztria belügyminiszteréig ment, de
az elutasította a sorompóra tett javaslatot az uniós jogokra, a határok szabad átjárásának biztosítására hivatkozva.