Szakember: Magasabb szintre léphet a ferihegyi fejlesztés a visszavásárlással

2021. november 02. 07:46

Galgóczy Ferenc szerint elengedhetetlen, hogy repülőterünk nemzeti tulajdonba kerüljön, illetve hogy az új tulajdonos bátor, innovatív szemlélettel építse ki a színvonalas szolgáltatást.

2021. november 02. 07:46
null

Elengedhetetlen, hogy repülőterünk nemzeti tulajdonba kerüljön, illetve hogy az új tulajdonos bátor, innovatív szemlélettel építse ki a színvonalas szolgáltatást – vélekedik Galgóczy Ferenc, a légi közlekedésben és az utazási szektorban ismert üzletember, akinek korábbi, földi kiszolgálással foglalkozó cége a Malév GH partnere volt.

A szakember a Magyar Nemzet hétfői számában megjelent interjúban hangsúlyozza:

ehhez szakítani kell azzal az évtizedes gyakorlattal, amely a diszkont-légitársaságoknak túl nagy teret adott

ahhoz, hogy diktálják a feltételeket például a fejlesztések és az infrastruktúra kérdéseiben.

Emlékeztetett arra, hogy a tíz évvel ezelőtti Malév-csőd zűrzavarában a diszkontok ragadozóként ugrottak a nemzeti cég értékes utasaira, és egyebek között a kulturált szolgáltatással nehezen összeegyeztethető megoldásokat próbáltak kikényszeríteni a Budapest Airport menedzsmentjéből.

A szakember szerint a földi kiszolgálói területen is stratégiai jelentősége van a magyar tulajdonú vállalkozásoknak, mivel nem csupán az üzleti lehetőséget látják, hanem az országot méltóképpen pozicionálják is az üzemeltetés során. Rámutatott: a nemzetközi gyakorlat szerint a tiszta állami szerepvállalás vagy az állami és magánbefektetők közös szerepvállalása ebben a szektorban jól működő gyakorlat, amely a közösség érdekét szolgálja. A reptéren működő szolgáltatókkal szemben bátor minőségi elvárásokat kell alkalmazni, vonatkozzon ez a kereskedelemre vagy akár a földi kiszolgálókra, a vendéglátásra – fűzte hozzá.

Galgóczy Ferenc szerint tíz év sem kell, hogy a budapesti repülőtér üzleti és minőségi értelemben is magasabb szintre lépjen, megelőzve Prága vagy Varsó reptereit fejlettségben és színvonalban. Az üzletember megjegyezte:

a kódolt siker nem múlhat azon a tanácsadói körön, akik stratégiai résztvevői voltak a 2005-ös privatizációnak,

mint a Malév csődjét megelőző eljárásnak, valamint a közelmúltban a Malév GH reorganizációja során, amelynek a vége az állami vállalat jogutód nélküli megszüntetésére irányuló, helyes kormányzati döntés lett.

(MTI)

Nyitókép: MTI/Beliczay László

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mykee
2021. november 02. 10:51
Ha jól tudom a debreceni reptér hazai tulajdonban van. Isten ovjon mindenkit attól hogy a budapesti reptér fejlesztése is abba az innovatív irányba induljon mint ami Debrecenben sikerült bemutatni.
Gentry69
2021. november 02. 10:04
Mafasznak nekünk izí bazzeg! Az ín adaóumbul bazzeg!
szarcsi1
2021. november 02. 08:48
Gyurcsány bagóért adta el a repülőteret.
anegy_
2021. november 02. 08:47
Szép magyar nyelvünk megcsúfolása az ilyen nyaka-tekert iromány. Egyre gyakoribb, hogy újra el kell olvasnom, hogy meg is értsem mi a lóf..zt akarnak "gondolni". Pedig rohadt egyszerű lenne.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!