Döntött Sulyok Tamás: nagykövet lett Fürjes Balázs
Szijjártó Péter előterjesztésére többen is nagyköveti rangot kaptak.
Új buszvégállomást építünk Kelenföldön.
„Aláírtuk a szerződést – kezdődhet a kelenföldi új buszterminál és P+R-parkoló tervezése!
Új buszvégállomást építünk Kelenföldön, a jövőben egy közös helyről, a vasútállomás őrmezei oldaláról indulhatnak majd a BKK és a Volánbusz járatai. Lezárult a közbeszerzés! A Közti Zrt. és a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. konzorciuma készítheti a buszterminál terveit. A kelenföldi P+R-parkoló kapacitását is bővítjük, az őrmezei oldalon legalább 1500 férőhelyes lesz.
A budapesti dugók csökkentésére a város megfelelő működtetése (!) és a nagyberuházások összehangolása mellett (!) van egy biztos recept. Ennek lényegi eleme Budapest határában P+R-parkolók építése, hogy legyen hol letenni az autót és tömegközlekedésre váltani.
A beruházás részeként átszervezzük a kelenföldi csomópontot! A Volánbuszok végállomása az Etele térről az őrmezei oldalra költözik.
A BKK járataival egy közös, fedett, modern buszterminált építünk, mosdóval és különböző, ma még hiányzó szolgáltatásokkal. Így az Etele téren jelentős terület szabadul fel, ahol akár plusz zöldfelületet lehet kialakítani. Az új végállomásra pedig rövidebb úton, és az autópálya bevezető szakaszának buszsávján gyorsabban juthatnak el az elővárosi járatok, nem kell majd az Egér út felé kerülniük.
Kelenföld egy hatalmas csomópont, itt található 1-es,19-es, 49-es villamos és a 4-es metró végállomása, és innen indul összesen 54 buszjárat a budapesti agglomerációba és a többi kerületbe. Nem csoda, hogy a munkanapokon 7:15-kor már teljesen tömve van a P+R-parkoló, és nincs hová állni!
Megoldásként az őrmezei oldalon egy többszintes P+R-parkolóházat építünk, legalább 1500 férőhely lesz reggelente. A bicikliseknek új kerékpártárolók, továbbá taxidrosztok, valamint K+R-parkolók is lesznek (csak addig állhatnak meg az autók, amíg az utasok kiszállnak).
A kelenföldi csomópont fejlesztése egy valódi dugócsökkentő beruházás, amely egyaránt szolgálja az agglomerációban élőket és a budapestieket, az autósokat és a tömegközlekedőket.”