Karácsonyék leszűkítenék a Rákóczi utat

2021. június 09. 12:52

„Van arra szándék, hogy kellő előkészítés után a Rákóczi-Kossuth Lajos-tengelyről levegyünk egy-egy forgalmi sávot” – mondta Erő Zoltán főépítész az Azonnalinak.

2021. június 09. 12:52
null

Erő Zoltán, aki 2020 januárja óta Budapest főépítésze, az Azonnalinak adott interjút. Az építész elmondta: erős szándék van a fővárosban arra, hogy kétsávosítsák a Rákóczi utat.

Az interjúban elárulja, hogy még nincs nyilvános koncepció a most három sávos szakasz átalakításáról.

Az Azonnali riportere is felvetette, hogy a Rákóczi úttal vagy a Kossuth Lajos utcával az első számú baj, hogy túl nagy a forgalom, keskenyek a járdák. A Rákóczi út esetében a nulladik lépés ahhoz, hogy egy vonzó városi útvonallá válljon, hogy ne egy kétszer három sávos belvárosi autópálya legyen. „Ameddig a Kossuth Lajos utca járdája két és fél méter, és mellette száguld el a forgalom, addig az utca nem fog hangulatos karácsonyi bevásárlási élményt biztosítani” – mondta a főépítész.

– ilyen volt például a nagykörúti kerékpársávok esete. A Rákóczi út kapcsán én magam nem ajánlottam, hogy azt is belevonjuk a taktikai átalakításba, mert az hosszabb előkészületeket, nagyobb beavatkozásokat igényel” – mondta.

Az interjúban többek között még a Fudan Egyetemről is szólt, szerinte nehezen elképzelhető, hogyan illene bele a Diákváros eredeti terveibe. A városépítés logikájáról elárulta, hogy a SimCity nevű videójátékból is sokat tanult róla. „Nagy házakat erős emberek építenek, a városépítésre viszont tökös, de konszenzuskereső politikusok kellenek” – hangzott el az interjúban. 

Fotó: Újbuda TV

Összesen 120 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vivid
2021. június 10. 09:58
Teljesen egyetértek azzal, hogy a belvárosi autóforgalmat csökkenteni kell, egész egyszerűen addig nem fog emberi képet mutatni ez a város, amíg autópályák keresztezik. De ezt a problémát óvatosan, sok tervezéssel, előkészülettel kell megközelíteni, nem lehet csak simán egyik napról a másikra kitalálni, hogy a szélső sáv a bicikliseké, mert így elszabadul a káosz.
bambuci
2021. június 09. 21:45
Véleményem szerint igenis lehet egy sávositani mint a Rákóczi mind az Üllői utat mind a váci utat. Csak éppen nem busz sav kell hanem villamos, szélesebb járda és ott kialakítani a kerékpáros sávot. A nagy és a kis-korúttal egy egy párhuzamos utcákat pedig ki lehetne alakítani bicikliutas-sétáló utcának. Ha én lennek a főpolgármester az Üllői útra vissza építeném a villamost ami elmenne egészen a váci úton újpestig. És hogy miért. Mert ha elfogy a benzin villamosenergia akkor is lesz és a villamosok járhatnak. Mondhatjuk úgy is ,,zöldebb,, De sok értelmet a langalétától ne várjunk. Ahhoz h a főváros élhetőbb legyen fásítási kell. Nem maradhat fedetlen napsütötte járda és útszakasz. A parkolóhelyeket sorsolni kellene. Előnyben akinek a munkája miatt kell es a rokkantak, betegek. Igenis építkezni kell. A föld alá, a bérházak udvarára stb. Mind alkalmassá kellene tenni arra hogy akar parkolhassanak ha akarnak. A jövőben úgyis építkezni kell majd mind fölfelé mind lefelé.
eresgé
2021. június 09. 21:05
nem vagyok amúgy ellensége a belvárosi forgalomcsökenntésnek akár sávlezárással is (ezek az idejáró fizetett bellibhordának annak nem). Csak akkor van pár dolog amit át kell gondolni: - a hatalmas irodaépületeket meg kell egyelni. Az irodaházakat ki lehet telepíteni az agglomerációba a közigatgatási határon kívül vagy a külső kerületekbe, Campusokba, ipari parkokba könnyen megközelíthető helyekre autópályák mellé - persze ebben az esetben az adók nem bpt gazdagítják, külső kerületek esetleg le is vállhatnak. - ki kell találni a kiürülő belső tereket (bedeszkázott kirakatok, stb) hogyan hasznosítjuk. Mert az ugye, hogy sétálóutcát csinálok belpestből és a turizmust is kinyirom (Nédermüller eltárs és a cimborái). - újra fel kell bootolni a decentralizálás témát nem kell az összes hivatalnak bp-n lennie. Nem vagyok én semmi rossznak elrontója.
kitiltott
2021. június 09. 19:37
Ha ezt meglépik Budárol Pestre két hídon lehet majd egy órán belül átérni.. Az Árpád hídon és a Lágymányosin.. 1,2,11,12,5,6,7,8 kerületi lakosnak esélye sem lesz a tarlós idejében megszokott normális élethez.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!