Magyar bajnok bokszolót rabolt ki késsel egy nő és egy férfi a Népligetnél
A biztonsági őr inkább a rablóknak hitt és nem tett semmit!
A vasútállomás koncepciótervét a Sporaarchitects mutatja be.
A népligeti vasútállomás az egyik legfontosabb átszállópont lesz a Déli Körvasúton közlekedő elővárosi vonatok utasai számára, akár a dél-budai, akár a kelet-pesti agglomeráció irányából érkeznek – írta már az Octogon korábban, megjegyezve, hogy az új megállót a Paragram Stúdió és a Sporaarchitects építészirodák tervezik meg.
Azt írják, a mai közlekedési infrastruktúra fejlesztések hibrid projektek: amellett, hogy megvalósítják hálózati közlekedési céljaikat, a városi terek minőségének is új értéket adnak, nem kizárólagosan az épített környezet megújítása révén, hanem azáltal, hogy új, addig hiányzó lokális összeköttetéseket hoznak létre a városban. Az új Népligeti vasúti megálló több mint vasútállomás, a Népliget új kapuja. Az állomás a vasúti töltést, az infrastruktúra mesterséges akadályát átütve a park dél-keleti sarkában létrehozza a hiányzó emberi léptékű kapcsolatot a város és a Népliget között.
hangsúlyozzák: az áttörés elősegíti a jelentősen alulhasznosított park zöldfelületének intenzívebb használatát, visszaadja a parkot a városlakóknak. A park és a város élete kapcsolódhat egymáshoz, megteremtve annak a lehetőségét, hogy a környéken lakók, dolgozók gyalogosan és kerékpárral könnyen és komfortosan elérhessék a parkot.
A park és a város új kölcsönhatása révén beindulhat az élet az eddig alulhasznált és elhanyagolt parkban, a városlakók új nagyméretű, sportolásra, sétára, szabadtéri aktivitásra alkalmas, értékes, biztonságos városi zöldfelülethez juthatnak, mindez katalizátora lehet a szomszédos barnamezős terület revitalizációjának és városi megújulásának, írják.
Fotók: Octogon