Maruzsa: Az iskolák továbbra sem képeznek gócpontot

2020. november 16. 13:41

Az EMMI köznevelésért felelős államtitkára közölte, múlt szerda óta 501, kizárólag középiskolai feladatot ellátó köznevelési intézmény tantermen kívüli digitális munkarendben működik.

2020. november 16. 13:41

Bár a koronavírus-járvány jelen van a köznevelésben, az iskolák továbbra sem képeznek gócpontot – jelentette ki az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára a pandémia elleni védekezésért felelős operatív törzs hétfői online sajtótájékoztatóján.

Maruzsa Zoltán közölte, hogy múlt szerda óta 501, kizárólag középiskolai feladatot ellátó köznevelési intézmény tantermen kívüli digitális munkarendben működik. Rendkívüli szünet 31 iskolában van, ez az 1-8. évfolyamon oktató iskolák 1,2 százaléka. Továbbá 210 helyszínen lépett életbe tantermen kívüli digitális munkarend, ez az 1-8. évfolyamon tanító iskolák 8 százalékát jelenti, és jellemzően néhány osztályt érint, míg a teljes intézményt csupán 15 esetben. Az óvodák közül 222-ben kellett rendkívüli szünetet elrendelni, ez az intézmények 7,5 százaléka. A 14 év alatti fertőzöttek aránya 4 százalék a napi esetszámokban, miközben ennek a korosztálynak a lakosságon belüli aránya 15 százalék. Az óvodákban és az iskolákban az esetek 51 százalékában egyetlen gyermek kapta el a vírust, 95 százalékában pedig 1-5. A kormány 53 olyan intézményről tud, ahol 10 fölé emelkedett a fertőzöttek száma, ebből 47 gimnázium, amelyeket már átállítottak a tantermen kívüli digitális munkarendre – emlékeztetett az államtitkár.

Csupán egyetlen pedagógus lett koronavírusos a fertőzéstől érintett intézmények 63 százalékánál, 97 százalékánál pedig 1-5. A kormány 9 olyan intézményről tud, ahol több mint 10-en fertőződtek meg – sorolta Maruzsa Zoltán. Közölte, hogy készülnek a bejelentett hetenkénti tesztelés megvalósítására. Noha az óvodákban, általános iskolákban jelenléti oktatás folyik, ha valahol megjelenik a fertőzés, azonnal szünetet vagy tantermen kívüli digitális munkarendet rendelnek el. Az államtitkár azt is felidézte, hogy a kormány harminc napra ingyenes internetet biztosít azoknak a középiskolásoknak, akiket érint a tantermen kívüli digitális munkarend. A kabinet lehetővé tette a pedagógusok akkreditált továbbképzéseinek online megszervezését, és megteremtette a jogi kereteit annak, hogy a pedagógusok minősítése is digitálisan történhessen – közölte.

Maruzsa Zoltán jelezte: hétfőn küldenek értesítést az iskoláknak arról, hogy a koronavírus szempontjából releváns krónikus betegségben szenvedő, és ennek alapján adókedvezményre jogosult pedagógusok kérésükre online oktathatnak, ha erre szakmailag képesek, az intézmény rendelkezésére áll a megfelelő digitális háttér, és biztosítják a tanulók felügyeletét az adott időszakban.    Az intézkedések célja, hogy a legnagyobb biztonságban működhessen tovább a köznevelés – hangoztatta az államtitkár.

(MTI)

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lightning protection
2020. november 16. 15:42
Az iskolákban a gyerekek között (14 évesig) tényleg alacsony a fertőzöttek száma. Három iskolás korú gyerekem van, ismerek elég sok tanárt. Amúgy az online oktatás rossz hatásfokú...
gyaloggos
2020. november 16. 15:35
AZ USA-ban, Japánban , a Koch Intézetben tudományos megfigyelésekre, vizsgálatokra alaozva már korábban is azt mondták, NEM KELL bezárni az iskolákat, azok ugyanis nem gócpontok, a járvány nem az iskolákban terjed! PERSZE, AZ OSTOBA itthoni ellenzék bokájáig sem érnek azok a kinti tudósok, ezt jól tudjuk! HÁT hol vannak ők egy Korózshoz, Szabó Tímeához, Németh Athinához, a Gyurcsány-párt, DG, a főpolgármester-helyettesek, tanácsadóik szaktudásához? Hm....?
gyaloggos
2020. november 16. 15:24
AZT TUDOMÁNYOSAN BIZONYÍTOTTÁK, hogy az iskolák nem gócpontok!
csicseriborso
2020. november 16. 15:06
Új kutatások: felesleges bezárni az iskolákat a Covid miatt Wéber Balázs Wéber Balázs A legfrissebb tanulmányok alapján nincs sok értelme az iskolabezárásoknak: az oktatási intézményekben kevés a fertőzés, a gyerekek pedig nem forrásai a járványnak. Ráadásul a bezárások hátráltatják tanulmányaikat, és testi-lelki károkkal járhatnak. Miközben egyre több európai országban vagy térségben zárják be az iskolákat a koronavírus-járvány második hulláma elleni védekezés jegyében, ez a korlátozás valójában nem vagy csak alig befolyásolja a vírus terjedését friss elemzések szerint. A Financial Times által idézett német és norvég tanulmány, valamint két globális vizsgálat eredményei azt sugallják, hogy az ilyen lépéseknek nincs kimutatható haszna járványügyi szempontból.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!