A pedagógusokat is számos digitális tartalom segíti az új oktatási munkarendben

2020. március 29. 15:55

Számos digitális oktatási tartalom vált hozzáférhetővé, amelyek a tantermen kívüli, digitális munkarendet segítik. Többek között tanároknak szóló útmutatók, ajánlások, online fórumok.

2020. március 29. 15:55

Ismert, hogy a koronavírus-járvány miatti rendkívüli intézkedések egyike, hogy  2020. március 16-tól új oktatási munkarend lépett életbe az iskolákban, melynek célja, hogy a személyes érintkezések számát csökkentsük. Fontos, hogy a gyerekek ténylegesen otthon maradjanak és tanuljanak. A pedagógusoknak, pedig továbbra is folytatni kell az oktatást, de digitális eszközökkel. Ez új módszertanokat is igényel, ezért az Oktatási Hivatal közzétette az iskoláknak és a pedagógusoknak szóló módszertani ajánlásait, de mindezeken túl számos hasznos tartalom is elérhetővé vált, amik segíthetik, mind a diákokat, mind a pedagógusokat:

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lutra
2020. március 29. 18:21
Arról is beszéljünk, hogy van egy csomó őrült tanár, aki képtelen felmérni az online kiosztott feladatok mennyiségét, és kétszer annyi tananyagot akar lenyomni szerencsétlen gyerekek torkán, mint a valódi iskolában lehetséges lenne... Valaki szólhatna már nekik, hogy állítsák le magukat.
zakar zoltán béla
2020. március 29. 17:34
MÁS: az index44424googooúgyhazudikmintavízfolyás
fejerzs
2020. március 29. 17:11
Ami a digitális pedagógiai tartalmat illeti, tanítóként döbbenten tapasztalom, hogy meztelen a király: a két legnagyobb, több milliárdért "fejlesztett" tétel, a Sulinet és az NKP - mindkettő más-más kormányzat alatti fejlesztés - alsós anyagai legfeljebb véletlenszerűen, csak kivételként rejtenek a pedagógiai tartalom szempontjából értékes, használható feladatokat. Bizonyára mindenki habitusa szerint reagál egy ilyen súlyos felismerésre. Bennem első felháborodásomat követően, mintegy levezetésként csak egy kérdés fogalmazódik meg: nem az volna például valódi segítség, ha a részképességek fejlesztésére csak az utóbbi fél évszázadban pedagógusok és gyógypedagógusok által kidolgozott kiváló feladatsorokat - melyek nyomtatott példányaihoz az átlag pedagógusfizetéshez képest csak nagyon borsos áron lehet hozzájutni - korszerű platformon szabadon hozzáférhetővé tettük volna minden tanító számára? Mondjuk úgy, hogy a feladatbankból bárki egyszerűen és gyorsan összeállíthassa bármely tanítványának egyéni képességfejlesztését valóban szolgáló feladatlapját. Ez esetben persze a rendelkezésre álló források nagyobbik része az innovatív pedagógusok munkájának valódi megbecsülését, és nem informatikai cégek bevételének növelését szolgálta volna.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!