A nemzetiségi ombudsmanhelyettes vizsgálja a gyöngyöspatai eseményeket

2020. január 22. 18:22

A különböző származású és társadalmi helyzetű gyermekek integrált oktatása az egyetlen valódi és tartós eredményre vezető nevelési-oktatási módszer – jelentette ki Szalayné Sándor Erzsébet.

2020. január 22. 18:22

Szalayné Sándor Erzsébet nemzetiségi ombudsmanhelyettes vizsgálja az oktatási szegregáció miatt megítélt kártérítésekkel kapcsolatos gyöngyöspatai eseményeket – közölte az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala szerdán az MTI-vel. A közleményben felidézték: a nemzeti és etnikai kisebbségi jogok biztosa tárta fel 2011-ben a roma nemzetiségű tanulók jogellenes elkülönítését a gyöngyöspatai iskolában, erre a vizsgálatra nagymértékben támaszkodtak a bíróságok is. 

Szalayné Sándor Erzsébet közölte: az elmúlt napokban aggodalommal követte a gyöngyöspatai eseményeket, a nevelési-oktatási szegregáció miatt megítélt kártérítésekkel kapcsolatban felerősödött vitákat, a halmozódó társadalmi feszültséget. Meggyőződése szerint a kialakult helyzet akaratlanul is erősítheti a többségi társadalom romaellenes sztereotípiáit és elősegítheti az indulatok felerősödését.

Hozzátette, álláspontja megegyezik a több évtizedes ombudsmani gyakorlat tapasztalataival: a különböző származású és társadalmi helyzetű gyermekek integrált oktatása mind egyéni, mind társadalmi tekintetben az egyetlen valódi és tartós eredményre vezető nevelési-oktatási módszer. Szalayné Sándor Erzsébet közölte: mindezek miatt kötelességének tekinti, hogy kiemelt figyelemmel kísérje és részleteiben is megvizsgálja a gyöngyöspatai eseményeket, s a közeljövőben elvi állásfoglalást ad ki.

(MTI)

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Berecskereki
2020. január 23. 07:46
"álláspontja megegyezik a több évtizedes ombudsmani gyakorlat tapasztalataival: a különböző származású és társadalmi helyzetű gyermekek integrált oktatása mind egyéni, mind társadalmi tekintetben az egyetlen valódi és tartós eredményre vezető nevelési-oktatási módszer." A több évtizedes tapasztalatom cáfolja Szalayné Sándor Erzsébet álláspontját. A cél a felzárkóztatás lenne, de ezt az integrált oktatás - különböző képességű, különbözőképpen szocializálódott - tanulók összevonása nem segíti a felzárkóztatást.
gallfec
2020. január 22. 22:07
Remélem a hídpénz szedésre is vet majd egy pillantást az a híres ombudsman.. Valahogy a cigányterrorra senki nem érzékeny ... a lakosságon kívül, akinek ALKOTMÁNYOS joga, hogy védelemben részesüljön.. ( aszt valahogy mégse..)
citizen12
2020. január 22. 21:15
"A különböző származású és társadalmi helyzetű gyermekek integrált oktatása az egyetlen valódi és tartós eredményre vezető nevelési-oktatási módszer – jelentette ki Szalayné Sándor Erzsébet." Beáldozva az ügyért a rendes gyerekeket?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!