Új programmal népszerűsíti az agrártárca a magyar borokat

2019. október 09. 14:21

Az exportra kerülő hazai borok az „ország gasztronómiai nagyköveteinek” számítanak – jelentette ki az Agrárminisztérium államtitkára.

2019. október 09. 14:21

Egy 3,5 milliárdos program keretében indítják el a magyar borok külföldi népszerűsítését jövőre – mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára az Év Pincészete díj átadóünnepségén szerdán Villányban.

Feldman Zsolt a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő és Bortermelők Szövetsége által kiírt verseny eredményhirdetése előtt újságíróknak nyilatkozva azt mondta, a „borpromóciós támogatási csomag” az európai és a kontinensen túli piacokon hivatott majd népszerűsíteni a magyar borokat.

Kifejtette: Magyarországon 65 ezer hektáron 22 borvidéken termelnek borszőlőt, a mintegy 20-30 százalékban exportra kerülő hazai borok pedig az „ország gasztronómiai nagyköveteinek” számítanak. Éppen ezért – tette hozzá – a magyar kormány az elmúlt időszakban sokat tett a magyar borászatok megújulása, technológiai fejlesztése érdekében is.

A díjra utalva kiemelte, fontos a borászatok, pincészetek között zajló egészséges verseny, hiszen ezzel fokozható a minőség mind a vendéglátás, mind a borkészítés területén. A díj idei nyertese, Günzer Tamás úgy vélekedett, a kemény munka, a kitartás, a precizitás és a pincészetet működtető családtagok érdeme, hogy az általa irányított vállalkozás elnyerte a kitüntetést.

A pincészet 66 hektáron gazdálkodik, kizárólag classic és prémium száraz borokat készít széles palettán, ami több mint 20 borfajtát és borcsaládot jelent. A borász közölte: éves szinten félmillió palackozott bort értékesítenek, a 15-20 százalékuk exportra kerül. 

„Az Év Pincészete Magyarországon” címet 2002-ben alapította meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége a magyar borászatban irány- és mértékadó pincészetek munkájának értékelésére és elismerésére.

A szakmai körök szavazatai alapján a díj egy olyan bortermelő gazdasági társaság kollektív teljesítményét díjazza, amely tevékenységével, a szőlőtermesztés, a borkészítés és értékesítés, valamint a borturizmus teljes vertikumában a magyar bor, a borkultúra és a kulturált borfogyasztás széles körű népszerűsítését tartósan, eredményesen és magas színvonalúan szolgálja.

(MTI)

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gingchantops
2019. október 12. 10:44
MooXi.net - nagyszerű projekt felnőttek számára, akik szexpartnert szeretnének találni
nobusup
2019. október 10. 16:52
MooXi.net - nagyszerű projekt felnőttek számára, akik szexpartnert szeretnének találni
Hurka
2019. október 10. 07:01
Nagyon ráfér a marketing a magyar borra ha 1 dolláros átlagáron adják el literjét külföldön. De jobban ráférne, ha nem vegyszeres gazdálkodással , nagyüzemileg gyártanák a borokat. Olyan szölőből készített bor meg sem vegyél, aminek talaja egészévben gyommentes, steril. Levele egész vegetációban, -a fagyok beálltáig- haragos zöld a sok felszivódó vegyszertől, levéltrágyától. Az egyik híres természetgyógyászunk szerint mai magyar emberek 99 %-a nem ivott még igazi bort és nem evett igazi kenyeret. Úgyhogy kár a marketing, a kistermelőket a biótermelőket kell támogatni, a nagyüzemek nyukas hordók.
Pelso j.
2019. október 09. 19:25
Ez jó. De ugye nem a szlovákoktól, szerbektől behozott, éretlenül szüretelt szőlőből készült műanyag lőréket?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!