Hableány: megsérthette az előzés szabályait a szállodahajó kapitánya

2019. június 14. 10:17

A szállodahajó 64 éves ukrán állampolgárságú kapitányát a baleset másnapján vették őrizetbe vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező, gondatlan veszélyeztetésének gyanúja miatt.

2019. június 14. 10:17

A gyanú szerint nem tartotta be az előzés szabályait a Viking Sigyn kapitánya – mondta a két hete elsüllyedt Hableány balesetével kapcsolatban Borbély Zoltán közlekedési szakjogász az M1 aktuális csatornán péntek délelőtt.

A gyanúsítás tartalmazza azt is, hogy a kapitány nem jelezte előzési szándékát, valamint nem tartott biztonságos oldaltávolságot – tette hozzá.

Arról szólva, hogy az ukrán kapitány 15 millió forintos óvadék ellenében kijöhetett a börtönből, a szakértő jelezte, hogy érvényesíteni kell a legkevésbé korlátozó kényszerintézkedés elvét. Hozzátette ugyanakkor, hogy szerinte a megfelelő mértékű óvadék a letartóztatási okok közül csak a szökés, elrejtőzés veszélyét csökkenti, a bizonyítás megnehezítéséét nem.

A Hableány sétahajó május 29-én este összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval a Margit híd közelében és elsüllyedt. A Hableány fedélzetén 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. A baleset után hét embert sikerült kimenteni.

A szállodahajó 64 éves ukrán állampolgárságú kapitányát a baleset másnapján vették őrizetbe vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező, gondatlan veszélyeztetésének gyanúja miatt. A kapitány letartóztatása a 15 milliós óvadék megfizetése után megszűnt, a gyanúsított Budapestre kiterjedő bűnügyi felügyelet hatálya alá került, nyomkövetőt kell viselnie, és köteles hetente kétszer személyesen jelentkezni a nyomozóhatóságnál.

(MTI)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 27 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vakfolt
2019. június 14. 13:49
A Vikingnek hangjelzést kellett volna adnia, és rádión bejelenteni az előzést és ha válaszolnak, akkor csinálhatta volna. A kapitány valószínűleg valahol a budin recskázott és senki sem vette észre a kb 80 éves teknőt és a nagy hajó szétcsapta a kicsit. Egyből tudták hogy bűnös, azért akarták, hogy szabad lábon védekezzen.
DK1626
2019. június 14. 12:21
Az ukrán megy a böribe a tulajok megnyugodhatnak. Semmit sem találtak ami rombolná a svájciakkal gyümölcsöző NER-es üzletet. https://24-hu.cdn.ampproject.org/v/s/24.hu/belfold/2019/06/07/dunai-hajobaleset-viking-sigyn-viking-cruises-mahart/amp/?amp_js_v=a2&amp_gsa=1&usqp=mq331AQA#referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=Forr%C3%A1s%3A%20%251%24s&ampshare=https%3A%2F%2F24.hu%2Fbelfold%2F2019%2F06%2F07%2Fdunai-hajobaleset-viking-sigyn-viking-cruises-mahart%2F
röviden
2019. június 14. 11:10
A Viking Cruisesnek az az érdeke, hogy ez az ügy minél hamarabb elcsituljon. Az ukrán el fogja vinni a balhét, mert minden perc, amíg a nyilvánosság követi az ügyet, hatalmas pénzekbe kerül, és esetleges törvényi szigorításokkal is csökkenne a profit.
makám
2019. június 14. 11:06
hmm és a cserbenhagyás?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!