A főügyész emlékeztetett: a nyomozást 2011. január 3-án rendelték el, azt eredetileg a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda folytatta, majd a Legfőbb Ügyészség 2016. szeptember 16-án ügyészi nyomozási hatáskörbe vonta az ügyet, és az eljárás további folytatására a Központi Nyomozó Főügyészséget jelölte ki. Az Európai Csalás Elleni Hivatal, az OLAF 2012. február 2-án kezdett vizsgálatot az ügyben, majd a 2016. november 28-án kelt ajánlását – amely 2016 decemberében érkezett a Legfőbb Ügyészségre – a Magyarországon már folyamatban lévő nyomozás adataira is alapozta – jegyezte meg a főügyész.
A Központi Nyomozó Főügyészség a metrókocsik szállítási szerződéseivel kapcsolatban korrupciós bűncselekmények miatt folytatott nyomozást, és idén márciusban közölték, hogy hatra emelkedett a gyanúsítottak száma, közszereplő nincs a gyanúsítottak között. A 4-es metró beruházásához kapcsolódóan egy másik nyomozás is folyamatban van. A különböző – elsősorban építési és tanácsadói – szerződések, valamint a projektmenedzsmenttel kapcsolatos kérdések, döntések miatt, hűtlen kezelés gyanúja miatt indult nyomozást 2017. január 23-án rendelték el. Az ügytől elkülönítették az Alstom szerződéseire vonatkozó részt, a többiben a Fővárosi Főügyészség fokozott ügyészi felügyelete mellett a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda nyomoz. Ebben az ügyben a Fővárosi Főügyészség márciusi tájékoztatása szerint még senkit nem hallgattak ki gyanúsítottként.
(MTI)