Vihar zúdul az országra, már a figyelmeztetést is kiadták (Videó)
Estére 22 és 29 fok közé csökken a hőmérséklet.
Összesen 19 megyei útügyi biztost nevezett ki a hatékonyabb, gyorsabb és a lakossági igényeket szem előtt tartó útfelújítások érdekében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) – közölte a tárca szerdán az MTI-vel.
A 19 útügyi miniszteri biztos feladata a megyében élők és közlekedők számára leginkább sürgető építési, felújítási munkálatok beazonosítása lesz. A koordinátorok megbízatása 2013. december 14-ig szól, munkájukat díjazás nélkül végzik. Az NFM közlése szerint Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár augusztus első felében egyeztet majd a megyei biztosokkal az együttműködés részleteiről.
A tárca közleménye szerint a korlátozott erőforrások szakmai szempontoknak megfelelő, ugyanakkor a helyi elvárásokat is figyelembe vevő felhasználását segíthetik az újonnan kinevezett megyei útügyi biztosok. Az útfejlesztésekhez és -felújításokhoz szükséges finanszírozást döntő részben az Új Széchenyi Terv operatív programjai biztosítják. A beruházások fedezetét középtávon főként a megtett úttal arányos útdíj bevételei jelenthetik majd. A 2014-2020-as uniós költségvetési időszak stratégiai tervezése részeként folyamatban van egy új útfelújítási program megalapozása is – közölték. Hangsúlyozták, hogy a 2002-2010 közötti időszakban szinte kizárólagos szerepet kaptak az erőltetett ütemű autópálya-építések, amelyeket több esetben az állam számára rendkívül előnytelen PPP-konstrukcióban valósítottak meg. E beruházások miatt a közúthálózat egyéb szakaszainak szükséges karbantartása elmaradt, a felújítások hiánya súlyos állapotromlást okozott. A PPP-beruházások évi százmilliárd forintos pénzügyi terhe még ma is szinte teljes egészében elviszi a hazai forrásokat.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a korábbi kormányzati ciklusok alatt a hazai útállapotok súlyosan romlottak, a hálózat közel felén akár az azonnali beavatkozás is indokolt lenne. A fejlesztési tárca ezért arra törekszik, hogy a szükséges források előteremtésével középtávon elvégezze az állami kezelésű országos közutak rendbetételét. Az állami kezelésű országos közúthálózat elemei közül elsőként a legrosszabb műszaki állapotú és legforgalmasabb szakaszok helyreállítása várható. A tömeges igények feltérképezése és összegzése hozzájárulhat ahhoz, hogy a legtöbb utazó közlekedési lehetőségein javító beruházások indokolt mértékű előnyt élvezzenek a fejlesztések tervezése, ütemezése során – írja közleményében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.