Állami hirdetések: csak a Népszava és az ÉS nyilatkozott

2012. október 18. 09:30

A Mandiner szeptemberi adatközlését követően az atlatszo.hu számos lapot, rádiót, televíziót és online orgánumot megkeresett, hogy árulják el, milyen értékben hirdettek vagy szponzoráltak náluk különféle állami szereplők az elmúlt 5 évben. Csak két helyről érkezett válasz.

2012. október 18. 09:30

Miután a Mandiner egy hónapja nyilvánosságra hozta a 2007 és 2011 közötti, állami forrásból származó hirdetési és szponzorációs bevételeit (az UFi és Reakció kiadványokét is beleértve), az atlatszo.hu számos kiadót keresett meg a kérdéssel, hogy árulják el, milyen értékben hirdettek vagy szponzoráltak náluk különféle állami szereplők az elmúlt 5 évben. A megkeresett médiumok a következők voltak: Magyar Nemzet, Lánchíd Rádió, Hír TV, Népszabadság, Heti Válasz, Index, Demokrata, Echo TV, Class FM, Origo, Magyar Narancs, ATV, Népszava, RTL Klub, tv2, HVG, Élet és Irodalom (ÉS). A többszöri megkeresés ellenére mindössze két lap, a Népszava és az ÉS válaszolt, a kapott adatokat az atlatszo.hu publikálta.

Ezekből kiderül, hogy a Népszava 2007-től 2009-ig jelentős, nagyjából évi 300 millió forintos állami reklám- és szponzorációs bevételhez jutott. 2010-ben még 86 milliót, 2011-ben már csak 2 milliót kapott a lap. Különösen a Szerencsejáték Zrt.-nek volt fontos a baloldali napilap közönsége, az állami cég 2007 és 2011 között több mint 579 millió forintot költött el népszavás hirdetésekre.

Az ÉS-hez főként színházaktól, múzeumoktól, kulturális egyesületektől, galériáktól, egyetemektől és zenekaroktól folyt be állami hirdetési pénz. 2007-ben 2,4 millió forintot költöttek náluk ezek az intézmények, 2009-ben 4 millió forintot, 2011-ben pedig 429 ezer forintot.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
geraz51
2013. január 30. 20:12
A felsorolt médiák aránya 11:6 a balosok javára.Még mindig itt tartunk.Az Átlátszó.hu miért nem rakta fel magát elsőnek.
orbán(c)
2012. október 19. 17:25
igazat adok neked!
armanyi
2012. október 19. 17:25
valahol nagyon gusztustalan ez az egész és ha objektív tud maradni valaki, akkor be kell látni, hogy mind a jobbnak, mind a balnak mondott oldalra igaz ez. és talán ez itt a lényeg, hogy a szavazok csak azért vannak, hogy a végén a győztes újságjánál kössenek ki a milliárdok a szavazók meg úgy sem számítanak utána 4 évig felháborító!!!!
nyugalmazott tanár
2012. október 19. 17:24
Ezekből kiderül, hogy a Népszava 2007-től 2009-ig jelentős, nagyjából évi 300 millió forintos állami reklám- és szponzorációs bevételhez jutott. 2010-ben még 86 milliót, 2011-ben már csak 2 milliót kapott a lap. Hát éppen elég disznóság volt ezeket tömni!!! Vége lett a nagy lenyúlásnak, és most vagdalkoznak bolsikáék. Na, végre ide is elérkeztünk. :-)))))
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!