Vége a Malévnak?

2011. szeptember 06. 08:04

Napokon belül megjelenik az az uniós határozat, amely tiltott támogatásnak minősíti a légitársaság feltőkésítését - írja a Napi Gazdaság. A lap szerint az elmarasztalás a súlyos adósságokkal küszködő Malév végét jelentheti.

2011. szeptember 06. 08:04

Tiltott támogatásnak minősíti a Malév százmilliárdos állami feltőkésítését az Európai Unió - írja a Napi Gazdaság. A lap értesülései szerint napokon belül megjelenik az erről szóló határozat. Az uniós elmarasztalás a légitársaság végét jelentheti, a cég jelenlegi állapotában képtelen lenne visszafizetni az eddig kapott támogatást. A Malév sokmilliárdos adósságot és veszteséget görget maga előtt, ráadásul az elmúlt évtizedben több vezető irányítása alatt sem volt képes nyereségesen gazdálkodni. A tavalyi évet 25 milliárd forintos veszteséggel zárta a légitársaság, idén pedig legalább 8-10 milliárdos mínusz várható.

Sajtóhírek szerint megindult az előkészítő munka, amelynek középpontjában egy, a korábbinál karcsúbb Malév létrehozása áll: a korábbi vezérigazgató, Martin Gauss egy „mini Malév” kialakításán dolgozik. A Napi Gazdaság által megkérdezett szakértők szerint ez a méretnagyság szinte reménytelenül kicsi.

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
asi
2011. szeptember 06. 11:20
Akik azért tapsolnak, hogy szűnjön meg, azok az orrukig sem látnak. Mivel még azzal sincsenek tisztában, hogy kiknek az érdeke a megszűnése...
drieno
2011. szeptember 06. 10:23
nade elvtársak, a malév visszavásárlása sikertörténet, maga a nagy oszkó szagértő elvtárs vásárolta vissza állami garanciákat vállalva az adósságokra az oroszoknak ezek ott az eu-ban mit ettek, hogy aláraknak a liberálbolsiknak? (vegy azt hiszik, már nem emlékszünk?)
bookmark
2011. szeptember 06. 09:56
Pontosan mi is nez ki ha lehuzzak a rolot a MALEV nevu cegnel? Nem lesz magyar legitarsasag? Pestrol nem fognak indulni a gepek? Csak azert mert nehany evvel ezelott volt az ALITALIA ugyenebben a helyzetben. Addig szorakoztak es az allami penzt atjatszottak magankezbe, hogy utana azt mondhassak, hogy magan erdekcsoportok mentettek meg. Mi lett a vege? Az Alitalia meg mindig termeli a hianyt, ugyanazok az emberek es szakszervezetek vezetik es ugyanazok a problemai vannak mint eddig. Ha nem mentettek volna meg, akkor most lenne egy uj a piaci kihivasoknak megfelelo ceg olyan kollektiv szerzodesekkel, amik alapjan a munkavalalok is jobban jarnanak. Igy aztan a Milanobol indulo gepek pilotai es legikiseroi meg ma is mindennap ingyen ulnek fel a Roma-Milano gepre, hogy idoben berjenek a munkahelyukre.
Honfi-fi
2011. szeptember 06. 09:38
Be kellene fejezni már ezt a 30 éve tartó Malév-es szappanoperát. De főleg a azt, hogy ezt is folyton mindenki lehúzásra használja. Aztán az adóforintokból, meg újra konszolidálják, hogy a következő tulaj, "vezető" is lehúzhassa a maga sápját.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!