Így képzik ki az ukránokat az angolok (VIDEÓ)
A modern harci körülmények között a tűzgyakorlatok kulcsfontosságúak – írták.
Ösztönzésben részesítenék azokat az iskolákat, amelyek nem az angolt indítják első nyelvként - írja az Origo az oktatási államtitkárság stratégiatervezetére hivatkozva. A stratégia „didaktikai okból” nem tartja szerencsésnek az angol első nyelvként való tanulását.
Háttérbe szorítaná az angol nyelv oktatását az oktatási államtitkárság, amit részben azzal indokolnak, hogy az angolt túl könnyű megtanulni, és így félrevezetheti a diákokat - írja az Origo a birtokába került stratégiatervezetre hivatkozta. A portál szerint van olyan vélemény is az államtitkárságon, hogy az angolt maguktól is könnyen elsajátíthatják a diákok az internetről és videoklipekből. „Szerencsés, ha az első idegen nyelv nem az angol, didaktikai okból. Az angoltanulás kezdeti, nagyon gyors és látványos sikerei azt a tévképzetet kelthetik a tanulókban, hogy idegen nyelvet ilyen egyszerű tanulni” - fogalmaz a stratégia, mely szerint „célszerű olyan nyelvet választani, amelynek strukturált nyelvtani rendszere egyértelműen leírható, és egyenletes megterhelést jelent a tanulása (például neolatin nyelvek)”.
A tervezet szerint ösztönzésben részesítenék azokat az iskolákat, amelyek nem az angolt indítják első nyelvként. A támogatás azonban nem feltétlenül anyagi jellegű lenne: „Lehetne akár valamiféle minősítés azon iskoláknak, amelyek a nyelvi-kulturális többszínűség jegyében kínálnak más első, élő nyelvet, vagy a latint”. A Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatási államtitkársága arról egyelőre nem nyilatkozik, hogy elkészült-e a stratégia végleges változata, és mikor fogadhatják azt el.
„Ha valóban háttérbe szorítják az angolt az iskolákban, nagyon jó idő köszönt a nyelviskolákra” - nyilatkozta a portálnak Sipos Júlia, a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének főtitkára a készülő stratégiájáról. A nyelviskolákban tanulók nagyjából nyolcvan százaléka jelenleg is angolt tanul.