Tarthatatlan a Malév állapota

2010. december 15. 09:00

2012-re sem lesz nyereséges a Malév - írja egy, a légitársaságról készült jelentés. A Népszabadság birtokába került elemzés lesújtó képet fest a vállalatról: a menedzsment döntéseit lesújtónak, a menetrendet pedig zavarosnak és drágának ítélik.

2010. december 15. 09:00
„A Malév az elmúlt tíz évben üzletileg beszűkült, összezsugorodott, üzemmérete nem indokolja a magas költségeit” – írja egy, a légitársaságot vizsgáló, a Népszabadság birtokába jutott jelentés. Az elemzés szerint esélytelen, hogy a cég üzleti terve megvalósuljon, azaz, hogy a Malév 2012-re nullszaldós legyen. A korábban tervezett költségcsökkentés megvalósult, ám az utasszám elmaradt a korábban várttól. Az elemzés szerint a Malév lassan elveszti tradicionális utasait, a hálózat eredménytermelő képessége lesújtó, „üzemieredmény-pozíciója tarthatatlan”. A jelentés a menedzsment döntéseit lesújtónak ítéli, és felhívja a figyelmet, a „zavaros és drága” menetrend miatt a Malév elveszíti átszálló utasait. Az értékesítés nem hatékony, a cégnél nyár óta nincs kereskedelmi vezető.
 
Martin Gauss vezérigazgató a lapnak elmondta, szerinte a vulkáni hamu, és a reptér nyári biztonsági leminősítése a visszaesés oka - a két tényező komoly költségeket is jelentett a vállalatnak. Gauss közölte, idén a tavalyinál kisebb veszteséggel számolnak, az olajár emelkedése miatt azonban nagyobbal, mint korábban tervezték.
 

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
füst
2010. december 15. 19:35
legyen csőd, tartsák meg a személyi állomány felét, kössék újra a szerződéseket. más megoldás nincs
akosh7
2010. december 15. 18:36
Információink szerint a legfontosabb, nulladik feladat a 100 millió eurós tartózás kiegyenlítése - illetve annak módjának meghatározása - Oroszország felé. A meglehetősen hűvös kormányközi kapcsolatok idején ez meglehetősen érdekes kérdéseket vet fel (Paks, Mol, stb.). Ezt követhetik a hosszútávú stratégiai lépések, itt két potenciális irányvonal fedezhető fel. Első a jelenlegi Malév-struktúra utófinanszírozás melletti fenntartása, mely akár évi 10-20 milliárd forintot is felemészthet. A másik álláspont szerint a társaságot a SwissAir mintájára becsődöltetnék, majd az új társaság azonnal megkezdhetné optimálisabb működését. Ennek egyszeri költsége kb. 50 milliárd forint. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Mimes
2010. december 15. 13:28
Teszem hozzá: lásd. GySEV!
Mimes
2010. december 15. 13:26
Egyiknek sem kéne veszteségesnek lennie, csak hogy szeretett és tisztelt állam bácsi - pártfüggetlenül - kifizetőhelynek használja. Nagyon sok helyen tőlünk keletebbre és nyugatabbra már bebizonyították, hogy a tömegközlekedés lehet nyereséges, ha az a cél. Itt sajnos nem az. A Malév-ot, a MÁV-ot és a BKV-t is el kéne adni vagy normálisan, pártfüggetlenül csinálni. Persze az állam bácsinak nem üzlet. Szóval sosem fog megvalósulni. (Ja, mintha pár éve el akarták volna már adni az egész máv-ot, de ha jól rémlik, a közvélemény teljesen ki volt bukva... mint a győri keksznél. Tessék, így most jobb?)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!