A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) is vizsgálja a Centillion AG által működtetett ppo.hu online szolgáltatásokat nyújtó honlap ügyét. A Magyar Hírlap úgy tudja, több ezer károsult fordult a hatóságokhoz és a rendőrség is vizsgálatot indított. A ppo.hu honlapon a többi közt mobilegyenleg felöltésre, online lottózásra és sztrádamatrica vásárlásra van lehetőség.
A rendszerbe száztízezer ügyfél regisztrált a bankkártyájával tavaly áprilisig, hogy külön díj nélkül vegye igénybe a szolgáltatásokat. A cég hétfőn éves díjat számított fel és annak összegét, 2490 forintot azonnal le is vett azoknak a számlájáról, akik korábban az ingyenes szolgáltatásra regisztráltak az oldalukon. Az Index szerint ezzel a ppo.hu akár százmillió forint adómentes bevételre is szert tehetett. Az ügyfeleknél ugyanis az jelent meg, hogy egy svájci cég vette le a számlájukról a pénzt. A üzemeltető az Indexnek úgy nyilatkozott: mindenben jogszerűen jártak el, az ügyfeleik ismerték és elfogadták a szerződési feltételeket.
Feljelentésáradat indult a PPO-ügyben (Index)