Ezzel együtt egyetértek például az illegális szemétlerakók felszámolásával, a pet palackok kiszorítása ügyében messzebb is juthatnánk és támogatom azt is, hogy 2022-től csak elektromos buszokat lehessen forgalomba állítani. A cél helyes, remélem, a végrehajtást is komolyan veszi a kormány, hiszen jelenleg egy elektromos busz forgalomba állítása sokszorosába kerül sajnos a dízelbuszok üzembe helyezésének. Ahhoz tehát, hogy a közös célt elérjük Budapesten, a kormánynak változtatni kell a közösségi közlekedés finanszírozásán, tudomásul kellene végre vennie, hogy a fővárosi adóbevételeknek érdemben nagyobb hányadát kell Budapesten tartani.
A kormányfő ismét megerősítette, hogy érvényben van a kormány és a főváros között, az előző városvezetés idején kötött megállapodás. Helyes. Ez egy tíz milliárdos mondat. Ugyanis körülbelül ennyi pénzt tart vissza az állami Kukaholding abból, ami a budapestieknek jár. Jó lenne, ha a miniszterelnök a saját vállalataival is közölné ezt a tényt, mert tűrhetetlen, hogy a budapestiek befizetését, amit városuk tisztaságára költenek, egy rosszul működő állami cég egyszerűen zsebre rakja. Ez a pénz a budapestieké, és ezt mi vissza is követeljük. Ennek érdekében tárgyalásokat kezdeményezünk annak érdekében, hogy Budapest kiléphessen végre ebből a rossz konstrukcióból.
A Lánchíd ügyében a korábban elkülönített pénzről már az elődöm is elmondta, hogy kevés. Azóta sem lett több, csak a híd felújítása válik egyre inkább halaszthatatlanná. Mivel nem csak Budapest, hanem az egész ország egyik legismertebb szimbólumáról van szó, a Lánchíd megóvása, felújítása közös ügy kell legyen. További funkciójáról is közösen, a budapestiek bevonásával kell dönteni, érdekelne például, mit gondol a miniszterelnök arról, hogy a Lánchídból gyaloghíd legyen.