Lengyelország
15:002024. június 16.
Hollandia
Szlovénia
18:002024. június 16.
Dánia

Mítoszrombolás: a Kubatov-lista nem fekete mágia

2018. július 25. 12:42

Úgy tűnt, mintha az ellenzék a jogi aggályok hangoztatásával a saját szervezetlenségét, lustaságát és a bátortalanságát palástolná.

2018. július 25. 12:42
Elszaszer T. Csörsz
Alfahír

„Az általános, nem célirányos mozgósítás még mindig nem elég hatékony és nem is lehet az.

2018-ban az RTL klub, a Comedy Central és a társaik által bemutatott kampányfilmek nem csak az ellenzékieket, hanem mindenkit mozgósítottak, tehát a kormánypártiakat is. A pártlogóval ellátott mozgósító plakátok tüzelhetik az adott párt szimpatizánsait, ugyanakkor kihívhatják annak elutasítóit is: az eredmény szempontjából majdnem mindegy, mindkét kör tagjai választási hangulatba jönnek, majd elmennek szavazni, természetesen nem feltétlenül a plakát tulajdonosaira, hanem a sajátjaikra. 

A közvetlen, célirányos beszélgetésekhez, a door-to-door alapú mozgósításhoz mindennek kevés köze van tehát. Az ellenzék a kampányok alatt általában a door-to-door munka szisztematikus elvégzése helyett a Kubatov-listákra mutogatott, ami már önmagában is hatalmas tévedésnek bizonyult. 

Szakértőbb füleknek sokszor úgy tűnt, mintha az ellenzék a jogi aggályok hangoztatásával a saját szervezetlenségét, lustaságát és a bátortalanságát palástolná. Az ellenzéki politikusok a door-to-door marketing terepmunkájának elvégzése helyett inkább magát a módszert támadták a sajtóban, ami számukra sokkal könnyebbnek bizonyult. A történelem azonban bebizonyította, hogy ez az üzenet milyen hatékonysággal ér célba: tulajdonképpen semmilyennel.

A múlt nagy erői a szóban forgó door-to-door marketingfeladatok nagyságát pontosan felmérhették, hiszen az MSZP-ben, illetve a szocialista utódpártokban (Demokratikus Koalíció, Együtt) politizáló párttagok a műfajt korábban maguk is iparszerű mértékben űzték. Tisztába kerülhettek azzal, hogy minderre már érdemi léptékben képtelenek a szervezeti hálózatuk tendenciaszerű megrokkanása, önkéntes állományuk megfogyatkozása miatt: tehát racionálisabb megoldásnak látszott a siránkozás a terepmunka helyett.

Ezzel együtt az elkésett felismerés is felbukkant a XXI. századi ellenzéki pártok megmondóemberei között a számukra 2018-ban újfent elbukott választás után – a momentumos Soproni Tamástól, a jobbikos Volner Jánosig bezárólag – már egyenesen arról értekeztek, hogy nincs más megoldás, a következő években nekik is házról házra kell menniük. Mindez a csodás felismerés csak a Fidesz harmadik, iparszerű, hatalmas eredményeket hozó door-to-door marketing kampánya után következett be. 

Ha ezt komolyan gondolják a pártok, akkor a választókkal történő, folyamatos, személyes kapcsolattartás szolgálatába kell állítani mindent: nem egy hétre, nem egy évre, hanem minden ellenzékben eltöltött pillanatban, mi több, még azután is.

Nem mellesleg megjegyezhetjük, hogy amelyik párt nem képes beszélgetni az emberekkel, lusta és bátortalan meglátogatni a barátait, illetve alkalomadtán bekopogtatni a hideg címekre is – hogy például miben állhat a tisztelt állampolgár rendelkezésére, milyen tanácsokat fogadjon meg tőlük – az a párt nem csak az elhibázott kampány miatt, hanem morális értelemben is megérdemli a bukását.

Az egyik fő kérdés az, hogy a magyarországi ellenzék tovább mantrázza-e a saját bukásának egyik fő okát, vagy a jelen írásban taglalt, a Fidesz által alkalmazott kampánymódszernek a létező nemzetközi és magyarországi példáit elemezve működőképes, professzionális door-to-door alapú mozgósítási rendszert alkot-e.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Gus Fring
2018. július 26. 11:59
Kubatov lista.... Még mindig itt tartotok???
Vaják
2018. július 26. 09:27
Jééééé, a politikában is dolgozni kell? A fenébe :D
xoltan
2018. július 26. 04:18
Kicsi koma. Nem az a baj, ha "door to door" bekopognak az aktivistak. Hanem az, hogy felkerulsz egy listara, azutan pedig hiaba palyazol, nem kapsz se foldet, se trafikot, mert pl "uzleti terv" alapjan sajnos 0 pontot kapsz a palyazat ertekelesekor, mert nem vagy eleg narancsos. Azt ugye nem kell mgyarazni, hogy ez a megkulonboztetes nem torvenyes? Amugy ha jol emlekszem maga a lista sem volt az amikor Kubatov mar nagyban csinalta, csak kesobb tettek azza. Arrol van szo, hogy ki engedte meg hogy a te partpreferenciaidrol adatot gyujtsenek, es azt az adatot kezeljek? Persze, dolgozzon csak minden part, tartsak a kapcsolatot a neppel. De konkretan a Kubatov lista nem feketemagia, hanem az egyik legnyomosabb indok, hogy miert nem szabadna hatalom kozelebe engedni ilyeneket. Hacsak nem tetszett a kommunizmus. Mert akkor elore!
Volo
2018. július 25. 17:58
Ez a kamuhírlap, amelyi minden neki nem tetsző kommentelőt, egyszer s mindenkorra eltilt, a rohadt cenzorjai, itt osztják az észt? nnyire hülyék lettek a ballikosok? Vagy már velük sem állnak szóba?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!