Izomból is celeb lehetett idén bárki a Soundon. Ez már egy Pump Up feszt: minden fel van fújva, mellek, szájak, izmok, egók... a Pump Up the Volume pedig nyilván alap. Besír, aki rendesen körülnéz. Szétszolizott arcok, a felismerhetőség határáig újratervezett testek - menő kidobóemberek fesztiválja. Siófokon kábé ugyanezt a zajos vonulást grátisz lehet megnézni ilyenkor a bulinegyedben, de akkor mire fel kerül a heti beugró egy kisebb havi fizuba?
Sajó Dávid (Index) beszámolója meglepően jól ragadja meg a problémahalmaz kb tizedét, de csak a felszínt érinti. Nem beszél viszont arról, hogy miért rendszerszerűen ilyen bármilyen szponzorbuli... Nem mondja ki, hogy az ilyen nyári fesztiválokon nem júzer vagy, hanem lúzer, akit csontra lehúznak, mint a fesztiválkártyát. Sajó Dávid mintha meg lenne lepődve, hogy egy félkarú rabló így működik, hogy egy ilyen nagyüzem valójában cseppet sem jó fej a saját vendégeivel - pontosabban kuncsaftjaival. Pedig az lenne meglepő, ha nem ezt tapasztalnánk.
Csak egy pillanatra képzeljük már el, mi lenne, ha végig mindenkit lefilmeznének és utólag megmutatnák: belső mozid helyett valójában mit is csináltál... és mennyiért. Akkor menthetetlenül kiderülne, mennyire éri meg és kinek. Simán kiderülne, hogy végül el se mentél azokra a koncertekre és programokra, ami ezek alapján nyilván csak alibi volt, hogy oda menj. A sztárcsali csak azért kell, hogy odavonzza a tömeget, aki aztán a sztárvendégek meghallgatása helyett csajozni-pasizni-sörözni vagy önkívületben hörögni fog és egészen mással tölti végül meglehetősen drága idejét.
A drágaság egyébként döntő mozzanat, mert nyilván mindenki erős kényszert érez, hogy azt posztolja: király a buli, ha már ennyibe volt... Mert mekkora lúzerség lenne elárulni, hogy ennyi pénzért ilyen keveset kapott szegény menőkém. Ezt senki nem is vállalja be, inkább nyomatja a kamuzást, hogy mekkora buli volt.
*