Miközben olyan pletykák keringenek, hogy az amerikai márka egy olcsóbb járművet, a Model 2-t fogja piacra dobni, a magazin a vállalat imázsán töpreng. „Miután sokáig a felsőkategóriás képet építette, lesz-e esélye a győzelemre, ha olcsó termékekkel indul?” – kérdezte a Sanlian Shenguo Zoukan. Különösen azért, mert a verseny ebben a szegmensben nagyon erős.
Nem is beszélve az elbocsátások közelmúltbeli hullámáról, ami nem segített az amerikai ipar zászlóshajóján. Míg a Tesla világszerte a munkaerő 10 százalékának elbocsátását jelentette be, addig voltak olyan médiumok, amelyek azt tudatták, hogyezen leépítések Kínában sokkal nagyobb léptékűek, 20 százalék körüliek lesznek, de ez a becslés akár 50 százalékra is emelkedhet. A Pengpai kínai hírforrás arról számolt be, hogy a Tesla visszavonta a fiatal kínai diplomások felvételére tett minden ígéretét.
Nagy összegek
A Baidu óriáscéggel való összefogással a Tesla nagy pénzekre játszik, hogy újrainduljon az országban. Kínai szemszögből a hivatalos sajtó igyekszik hangsúlyozni a főnök felelősségérzetét, aki azért jött, hogy itt tárgyaljon a fejlődéséről a kínai–amerikai gazdasági és kereskedelmi együttműködés sikeres példájaként.
A tükörhatás azért égbekiáltó, mert Joe Biden elnök a múlt héten kihirdette azt a törvényt, amelynek célja a TikTok kínai anyavállalatát arra kényszeríteni, hogy az eladja az alkalmazást egy amerikai cégnek. Ezt Elon Musk pekingi látogatása előtt nyíltan ellenezte.