A woke sörök „királynőjének” tündöklése és bukása

2023. április 26. 16:10

Még Amerikában is képesek józanul dönteni, már ha a sörről van szó. Bár trendi dolog a transzneműek felmagasztalása, kiderült, hogy egy férfiból átvedlett nővel az amerikai sörivók nem nagyon tudnak azonosulni, ilyennel nem igazán lehet a sört eladni.

2023. április 26. 16:10
null

Az Anheuser-Busch InBev hirtelen döntést hozott a Bud Light marketingvezetésének leváltásáról, mindössze három héttel azután, hogy a márkát egy transznemű TikTok-influenszer segítségével a „woke sörök királynőjeként” próbálta pozicionálni.

Az Ad Age pénteken számolt be arról, hogy Alissa Heinerscheid, a sör marketingjéért felelős alelnöke szabadságot vett ki. A Bud Light megerősítette, hogy őt Todd Allen váltja, aki nemrég a Budweiser globális marketingalelnöke volt.

Áprilisi tréfának tűnhetett, amikor április 2-án kiderült, hogy a dolgos, kékgalléros, jellemzően a vidéki Amerikában élő, kétkezi munkásemberek legférfiasabb söre új „nagykövetet”  talált: a TikTok egyik sztárját, a transznemű Dylan Mulvaney-t. A reklámkampány úgy indult, hogy a meztelen Mulvaney egy fürdőkádban Bud Lightot ivott, majd a TikTokon szokásos rövid táncot mutatott be a kádban egy lila bikiniben.

Napokkal később a Twitteren felbukkant egy interjú, amelyből kiderült, hogy Heinerscheid, egy középkorú, felső jövedelmű, magasan képzett, progresszív fehér nő arról beszélt, hogy

a Bud Lightnak el kell távolodnia a sörös partik begyepesedett világától a „befogadás – inkluzivitás” felé.

A Bud Light és Mulvaney együttműködése keretében a sörgyártó egyedi dobozokat is készített Mulvaney arcával és LMBTQ-párti kifejezésekkel, hogy megemlékezzen arról, hogy a biológiai értelemben vett férfi immár több mint egy éve „nő”. Ezzel a Bud Light is felkerült az „ultrawoke” vállalatok listájára. Persze a Twitteren máris a sörmárka bojkottjára szólítottak fel sokan.

Fogalmazzunk úgy, hogy Heinerscheid kissé elrugaszkodott a valóságtól, magunk sem érthetjük, hogy miért nem talált megértésre mondjuk a texasi vagy a középnyugati redneckek körében. Úgy tűnik, a történet igazolja a marketing egyik alapszabályát, hogy olyan üzeneteket kell közvetíteni, amivel a fogyasztó is azonosulni tud.

Nem elég, hogy ezek a csúnya ultrakonzervatív sörivók országos bojkottba kezdtek, hamarosan a bártulajdonosok és a forgalmazók is az eladások erőteljes csökkenéséről számoltak be.

A kísérlet, a fontos fogyasztók megértésének hiánya nem kevés pénzbe került a Bud Light anyavállalatának. Az Anheuser Busch Inbev, miután elérte a részvényenkénti 66,73 dolláros hároméves csúcsot, több mint 6 milliárd dollárt veszített piaci tőkéjéből, az után, hogy április 2-án bejelentette partneri kapcsolatát a 26 éves transznemű influenszerrel. A cég piaci tőkéje 125,7 milliárd dollárra esett az egy héttel azelőtti 132,8 milliárdhoz képest.

A Heinerscheid által kirobbantotthoz hasonló piaci katasztrófa megelőzése érdekében a vállalat szóvivője kijelentette, hogy a felső vezetők szorosan figyelemmel fogják kísérni a Bud Light marketingtevékenységét, hozzátéve, hogy ezek a lépések segítenek abban, hogy továbbra is arra koncentráljanak, amihez a legjobban értenek: „nagyszerű sört főzni minden fogyasztó számára, miközben mindig pozitív hatást gyakorolunk a közösségeinkre és az országunkra”.

A Daily Wire cikke szerint a vállalat legfelsőbb vezetőinek fogalmuk sem volt erről az új eszközű, vadonatúj megközelítésű, mondjuk így, túlzottan merész reklámkampányról. Folyik a kármentés, úgy tűnik, a mindennapi amerikaiak még nem állnak készen arra, hogy nővé változtatott férfiak legyenek egy macsó, férfias sörmárka influenszerei, márkanagykövetei.A Rasmussen közvélemény-kutatási adatai szerint  az emberek többsége támogatja a Bud Light bojkottját.

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
laciszabi71
2023. május 01. 08:57
Lázad, lázad...!!!! Kill the all wookie..! :)
Spiltyu
2023. április 28. 16:03
nagyon pörgetik ezt a woke f@szságot de csak nem tudják lenyomni az emberek többségének a torkán... jó látni hogy az USA-ban sem mindenki hülye (sőt sokan vannak akik nem azok) hiába próbálja a média azt láttatni a világ felé
Dramax
2023. április 28. 14:24
Azért az megérthető, hogy heteró férfiak nem biztos, hogy szívesen illetnének szájukkal egy nőnek öltözött férfi képével "díszített" sörösdobozt, bármilyen jó is a benne lévő sör.
Wezuv
2023. április 28. 12:38
Érdekes, hogy ez a hír nem vonz ezernyi kommentet, pedig közel-s távol ez a legfontosabb jelzés ami az emberek véleményét tükrözi LMBTQSZFasz ügyben. Sört mindenki iszik (kivétel van, de elenyésző), azaz ez egy reprezentatív véleményfelmérés. Nagy bajok lesznek még ebből, ha nagyon feszegetik, mert óriási erők vannak nyugalomban!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!