Ezen felül, a lezárások ideje alatt az Amazon, az Apple és a Facebook hatalmas nyereségekre tehettek szert, jelentette a BBC.
A TechCrunch gazdaságtechnológiai portál jelentése szerint a Facebook, a WhatsApp és az Instagram platformjain 15 százalékkal nőtt a felhasználók száma, ami 2020 első negyedévben összesen 17,74 milliárd dollár bevételt hozott. A Facebook teljes felhasználóinak száma 2020 márciusában elérte a 3 milliárdot, ami a világ internetezőinek mintegy kétharmadát jelenti. Az Apple bevételei is nagymértékben megugrottak ugyanebben az időszakban – a negyedéves bevételei éves szinten 11 százalékkal, 59,7 milliárd dollárra nőttek.
David Chavern, a News Media Alliance kereskedelmi szövetség vezérigazgatója a Des Moines Register portál hasábjain megjelent elemzésében rámutat, hogy az olyan technológiai óriások, mint a Google és a Facebook dominanciája a hirdetési piacon lehetővé tette számukra, hogy az újságírói tartalmak előnyeit fizetés nélkül élvezhessék.
Chavern kiemeli, hogy annak ellenére, hogy amikor ezek a vállalatok még gyerekcipőben jártak – akárcsak az internet – az innováció szinonimái voltak, viszont
a „Big Tech” vállalatok manapság soha nem látott mértékben irányítják az emberek életét,
” vállalatok manapság soha nem látott mértékben irányítják az emberek életét,