Látott már magyar szürkemarhát autómosóban? Badacsonyban megtörtént (VIDEÓ)
Mint kiderült, a művelet nem is került sokba.
2012 első három hónapjában 11 százalékkal több bort adott el a tavalyihoz képest a Varga pincészet, a hazai növekedés 6 százalékos. Varga Péter szerint a húsvéti fogyasztás növekedése a válság végét jelenti, hiszen tavaly észre sem lehetett venni a boreladásokon, hogy közeledik az ünnep.
Az idei év első három hónapjában 11 százalékkal több bort adott el az ország legnagyobb forgalmát bonyolító pincészete. Ez mintegy 3 millió palackos értékesítést jelent az első negyedévre nézve - írja a Varga Pincészet fogyasztási szokásokat vizsgáló megfigyelésére támaszkodva a Bor és piac. A badacsonyörsi borászat szerint az átlagos havi fogyasztásnak nagyjából a duplája figyelhet meg húsvétkor - a decemberi időszak után általában húsvétkor fogy a legtöbb bor, az éves értékesítés 10-10 százaléka fogy el ilyenkor.
Varga Péter szerint ez bizakodása ad okot a jövőre nézve: „Úgy tűnik, vége a válságnak. Az előző években alig vettük észre, hogy közeledik a húsvét, most pedig nem győzzük kielégíteni az igényeket. Kereskedelmi partnereink a válság előtti éveket idéző forgalomra készülnek. A bizalomra okot adnak a tavalyi év vége kedvező tendenciái, de különösen a palackos borok értékesítésének idei első negyedévi növekedése.”
Vargáéknál az export teszi ki az eladások túlnyomó részét, de a hazai növekedés 6 százalékkal nőtt. Az első negyedévi értékesítés megközelítette a hárommillió palackot, így igen csak kedvező esztendő elé nézhet a pincészet, jóval 12 millió palackon túli eladással kalkulálva - áll a Bor és piac hírében.