Látott már magyar szürkemarhát autómosóban? Badacsonyban megtörtént (VIDEÓ)
Mint kiderült, a művelet nem is került sokba.
Százezer palack bort adna el idén a Bazaltbor-Badacsony Kft. A cég a tulajdonában lévő Laposa Pincészet borainak értékesítésével, valamint badacsonytomaji szállodájával közel kétszeresére tervezi növelni árbevételét.
A Bazaltbor-Badacsony Kft. 2010-ben 40 ezer palack bort értékesített, míg tavaly 70 ezer üveg bort adott el a Laposa-márkát magáénak tudható cég. Idén a terveik szerint százezer palackra növelik az eladást, így a borhotellel együtt megduplázzák az árbevételt, jelentette a távirati iroda. Az ügyvezető tájékoztatása szerint a Laposa Pincészet maximális tartálykapacitása jelenleg 150 ezer üveg bor palackozását teszi lehetővé évente, de az üzemet évi 350 ezer palack bor előállítására tervezték.
A vállalat hosszú távú céljai között szerepel a teljes kapacitás kihasználása, miközben nem akarnak raktárra termelni. Jelenleg a cég hat hektár szőlőterülettel rendelkezik, további tíz telepítésre vár. A palackozott borok negyedét készítik saját termésből, a többit felvásárolják. A cég 2011-ben 150 millió forint árbevételt ért el, jelenleg 10 alkalmazottat foglalkoztat. A Bazaltbor-Badacsony Kft. friss, 2011-es borai már kaphatóak több borkereskedésben - azt azonban fontos tudni, hogy a Laposa-család útjai ősszel elváltak a cégtől, akik továbbra is használják a Laposa nevet.
Idén duplázza árbevételét a badacsonyi borászat (Turizmus Online)
Bazaltbor belharc (Művelt alkoholista)