A háború utáni konszenzus szerint ugyanis az „erős istenek” elnyomáshoz és sok más rosszhoz vezetnek, ezért meg kell tőlük szabadulni, hogy soha többé ne legyen háború, ezért le kell őket cserélni gyenge istenekre, a szabadság és anyagi jólét ugyanis nem erős igazságokat és elköteleződéseket, hanem gyengéket kíván meg. Ez bomláshoz, széteséshez, dekonszolidációhoz vezet – „egy szóval: nyitottsághoz”. De azért „azt mondják nekünk, hogy több diverzitásra, flexibilitásra, innovációra, kreativitásra és különbözőségre van szükségünk.”
A háború után valódi volt a veszély, ami ellen védekezett az anti-konszenzus. De a fasizmustól és rasszizmustól való rettegés elvakítja a jelenlegi eliteket, akik emiatt nem látják a kor problémáit, és bináris gondolkodásuk – melyben a nyitott liberalizmus alternatívája a fasizmus, „vagy mi vagy Hitler” – destruktív.
„Mára az antifasizmus és antirasszizmus retorikája cinikus módja lett azok diszkreditálásának, akik megkérdőjelezik az elitek uralmát.”
R. R. Reno szerint az 1945 utáni konszenzus már nem működik, és „helyre kell állítanunk a ’mit’, ami egyesít minket, de a háború utáni konszenzus egy elpusztulni nem akaró zombi. A nyugatnak helyre kell állítania a köz- és magánélet transzendens céljai iránti érzékét. A saját korunk – ez a század – a szolidaritás és lojalitás politikáját kívánja meg, nem a nyitottság és dekonszolidáció politikáját. Nincs szükségünk több diverzitásra és innovációra. Amire szükségünk van, az az otthon. Ez pedig megkívánja az erős istenek visszatérését.”
Ezt a háború utáni antikonszenzust képviselik a neokonok is, például George Bush, aki 1990-ben arról beszélt, hogy a nyitott határok, a nyílt kereskedelem és a nyitott elmék világát látja maga előtt.