Legalábbis részben. Most a BSH döntése egy rövid, 2 kilométeres szakaszra vonatkozik. Ezen túl szükséges megemlíteni, hogy a a Balti-tenger alatt futó, 1.200 kilométer hosszú, jelenleg a 95 százalékos készültség szintjén álló vezetékből német oldalon közel 30 kilométer hiányzik, amely két szekcióra egy 16.5 kilométer hosszúságú, és egy 13.9 kilométer hosszúságú szakaszra osztható. Ezzel együtt a mostani döntés jelentősége abban áll, hogy a gázvezeték immáron hivatalosan is bejutott Németország területére, utat nyitva a fennmaradó két szakasz befejezésének irányába.
Az Északi Áramlat 2-t a tervek szerint alkalmassá teszik arra is, hogy reagálva a közeljövő egyik jelentős energetikai fordulatára, ne csak tisztán földgázt, hanem azt 70 százalék mértékig hidrogénnel is feldúsítva legyen képes szállítani.
A DUH a harcot egyelőre nem adja fel: bíróság előtt teszi próbára a BSH építkezést jóváhagyó döntését, keresetét a hamburgi közigazgatási bíróság előtt benyújtva.
De egy másik per is folyamatban van. Ez az építkezés megkezdéséhez szükséges bányászati engedélyt kiadó Stralsund Mining Authority ellen indult még 2020. júliusában. Ebben a perben a Deutsche Umwelthilfe környezetvédelmi aggályokra hivatkozik, mondván, hogy az építkezés megkezdése óta jelentős metánszivárgástól tartva.
A DUH azt ígéri, hogyha a Stralsund Mining Autority nem vizsgálja felül a bányászati engedély kérdését, azt kéri a német bíróságtól, hogy ezt is függessze fel, és az Európai Unió Bírósága vizsgálja ki az ügyet.