Az angol szórend teljesen új volt a diákok számára, sok oktató sem beszélt rendesen angolul, az egyetemek ezért egyre értéktelenebb diplomákat adnak.
Gray szerint miután a marxizmus megbukott, a liberális értelmiség a nihilizmus felé fordult. Ha semmit sem tanulhatunk a múltból, mert minden mindegy, akkor a bölcsészettudományokat nem lehet megérteni. Paulo Freire kritikai pedagógiai tanításait követve ma sokan hiszik, hogy az egyetem célja nem az oktatás, hanem a diákok olyan nevelése, hogy rádöbbenjenek saját elnyomotti helyzetükre. A konzervatívok sokáig nem törődtek az oktatással, mert a libertárius fajta konzervatívok meggyőzték őket, hogy ebbe nem szabad beleszólni. Most rájöttek, hogy valami baj van, és elkezdték ledolgozni hosszú lemaradásukat.
Katz szerint manapság az oktatás lelke hiányzik, nem vallási értelemben, de a bölcsészettudományok igenis közelebb tudják hozni a kifejezhetetlent.
Scruton olyan dolgokat írt le, amiket nem sok más ember tudott volna kifejezni. Nem csak a tényszerű tudás számít, hanem az is, hogy milyen érzéseket kelt például egy klasszikus zenemű vagy egy híres regény. Ezt nem kell feltétlenül magas szinten kutatni, de az embereket igenis érdekli.
Fischer szerint gond, hogy az egyetemi rendszer már nem késztet az önálló gondolkodásra nyugaton. Az egyetemeken a jobboldal főleg hallgat. Mikor egy kollégája közölte egy brit egyetemen, hogy a Brexitre szavazott, a többi tanár teljesen felháborodott. Fischer úgy hallotta, hogy