A szakértő szerint ez utóbbi szinte biztosan nem fog megvalósulni, mivel az Egyesült Államokban körülbelül 260 millió autó van forgalomban, ennek több mint 45 százaléka importból származik, így, ha ezekre mind büntetővámot vetnének ki, az jelentős inflációnövekedést okozna. Ehhez még érdemes hozzávenni, hogy az amerikaiak számára az autóhasználat szinte elengedhetetlen a mindennapokban, sok helyen nincs is megfelelően kiépítve a tömegközlekedés rendszere.
Az elemző úgy véli, Trump inkább az Egyesült Államok számára nem baráti országokat fogja majd sújtani különböző mértékű vámokkal.
A büntetővámok mellett Horváth Sebestyén szerint Trump egy másik kampányígéretének is fontos következménye lehet a globális gazdaságra, így Magyarországra is. A megválasztott elnök szűkíteni akarja a FED-nek, vagyis az Egyesült Államok jegybankjának hatáskörét, egyrészt hogy a saját gazdaságpolitikai eszköztárát, mozgásterét bővíthesse, másrészt pedig csökkenthesse, mérsékelhesse a kamatkörnyezetet.
Az amerikai dollár nemzetközi pénzügyi rendszerben betöltött szerepének köszönhetően elmondható, hogy amennyiben az Egyesült Államokban csökken a kamatkörnyezet, az Európában és Magyarországon is a kamatkörnyezet mérséklődését idézheti elő.
Az elemző kitért a keleti nyitás kérdésére is, ami továbbra is fontos eleme a magyar gazdaságpolitikának, az Egyesült Államokban viszont kétpárti konszenzus van arról, hogy Kína az egyértelmű fő rivális a globális gazdaságban. Ez az érdekellentét elviekben okozhat súrlódásokat a magyar és az amerikai vezetés között, Horváth Sebestyén azonban valószínűbbnek tartja, hogy a két fél inkább azokra a témákra koncentrál majd, amikben azonos véleményen vannak, így az orosz-ukrán háború mihamarabbi befejezésére, vagy az európai országok NATO-beli szerepvállalásának erősítésére.