Többmilliárdos kártérítésért perelnek a Hableány-katasztrófa dél-koreai áldozatainak hozzátartozói
Perfelvételi tárgyalás keretében a mai napon megkezdődött a Fővárosi Törvényszéken a 2019. májusi Hableány-katasztrófa kapcsán a dél-koreai áldozatok hozzátartozói és a tragédia túlélői által indított kártérítési per, amelyben a 78 felperes összesen több mint 4,3 milliárd forintos sérelemdíj megfizetésére kötelezné a tragédiát okozó Vikin Sigyn tulajdonosát, a Viking River Cruises AG-t, valamint a katasztrófában elsüllyedt magyar hajót működtető Panoráma Deck Kft.-t.
A felpereseket a magyar Oppenheim Ügyvédi Iroda képviseli, amelyet tavaly szerettünk volna megszólaltatni az üggyel kapcsolatban, de elzárkóztak a nyilatkozattételtől.
Borbély Zoltán, a Panoráma Deck egyik jogi képviselője tavaly nyáron a Mandinernek nyilatkozva hangsúlyozta: teljes mértékben vitatják, hogy egyetemleges felelősség merüljön fel a tragédiával összefüggésben. Mint mondta, ha valaki látta a tragédiáról készült felvételeket, annak egyértelmű, hogy az ütközést a Viking kapitánya okozta, aki nem is látta a Hableányt.
amikor a svájci szállodahajó a Margit hídnál utolétre, majd maga alá gyűrte a nála sokkal kisebb magyar rendezvényhajót, amely másodpercek alatt elsüllyedt, magával rántva a belsejében tartózkodó dél-koreai turistacsoport tagjait. A körülbelül tíz fokos Dunából mindössze hét embert sikerült kimenteni. A tragédiában a Hableány kétfős legénysége – Lombos László hajóvezető és Pethő János matróz – szintén életét vesztette.
A rendőrség azonnal nyomozást indított, majd az ügyészség 2019. november végén vádat emelt a Viking Sigyn ukrán kapitánya ellen halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétsége és segítségnyújtás elmulasztásának bűntette miatt. A büntetőper jelenleg is tart a Fővárosi Törvényszéken.
A kártérítési eljárás mai, perfelvételi tárgyalásán – amelyen csak a jogi képviselők voltak jelen – az eljáró bíró a felek által benyújtott iratokat ismertette. Ezek alapján
Mindkét hajó kapitánya megszegte ugyanis a hajózási szabályokat.
A felperesek több ponton is a büntetőeljárásban már megismert ügyészségi vádiratban megfogalmazottakhoz hasonló pontokra hivatkoztak, így például arra, hogy a Viking kapitánya nem mérte fel az előzései helyzetet, nem észlelte a Hableányt, nem jelezte előzési szándékát, de a mentés során is mulasztást követett el.
A Hableánynak azt róják fel, hogy kétfős személyzettel nem is hagyhatta volna el a kikötőt, egy második matróz épp arra lett volna alkalmas, hogy észlelje a veszélyt. A Hableány kapitányállásából ráadásul nem volt teljes körű a kilátás, ami szintén akadályozta, hogy észrevegyék a szállodahajót.
A túlélők keresete szerint a beleset következtében sérült a testi épséghez és egészségükhöz fűződő személyiségi joguk, míg a családtagok az egységes családban éléshez fűződő, a személyiségük szabad kiterjesztéséhez fűződő és az egészséghez fűződő személyiségi jogaik sérelme miatt fordultak a bírósághoz. Emiatt átlagosan 60 milliós sérelemdíjat követelnek a két hajós cégtől.
Jogi képviselőjük arra is kitért, hogy
Az alperesek vitatják a kereset jogosságát; a Viking AG egyebek mellett ara hivatkozott, hogy nem előzési manőverről volt szó, a szállodahajó pedig csak a Margit híd középső hídnyílásában tudott átmenni a híd alatt, ellentétben a Hableánnyal.
A céget képviselő ügyvéd a tárgyaláson indítványozta, hogy a bíróság állítson fel egy olyan rendszert, amellyel állandóan lehet szondázni a felperesek jogképességét, perképességét, miután többük életkora meghaladja a nyolcvan, sőt a kilencven évet is.
Az ügyvéd szintén indítványozta, hogy függesszék fel a polgári peres eljárást a büntetőeljárás végéig, mert alapkérdések nem tisztázottak, többek közt azt sem, hogy a balesetben kit milyen felelősség terhel.
A bíróság az alperesi képviselő mindkét indítványt elutasította.
A nyitóképen: Koreai népviseletbe öltözött megemlékező a Hableány-emlékmű felavatásán Budapesten a Margit híd pesti hídfőjénél 2021. május 31-én. (Fotó:MTI/Balogh Zoltán)
Összesen 32 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
AHA, BALESET, fejükre hullott a magasból a tégla, - de ott is van felelős...
Viking Cruises: alapítója Torsten Hagen nem zsidó, de nézzünk már rá erre a norvég legényre::
Koblenzi zsidó temető | Videók | Viking Cruises
Viking folyami körutak
4 napja
Zsidó Múzeum | Videók | Viking Cruises
Viking folyami körutak
A Viking [3] (korábban Viking Cruises ) egy folyami , óceáni és expedíciós körutakat biztosító körutazás . Működési központja a svájci Baselben [4] , a marketing központja pedig a kaliforniai Los Angelesben található .
A kaliforniai központ központja pedig alighanem Manhattan Wall Streeten. Meglepődnék, ha nem így lenne.
-------
A Forbes 2015 márciusában közzétett jelentése szerint jelenleg 1826 amerikai dollár milliárdos él világszerte, 66 országból, összesen 705 billió dolláros nettó vagyonnal , ami több, mint 152 ország együttes GDP-je. A milliárdosok többsége férfi, de 2015-ben 197 női milliárdos van.
-------
Legyünk korrekten szárazak:
Zsidó Múzeum | Videók - Viking River
A Viking elnöke , Torstein Hagen három olyan dolgot oszt meg, amiben a családja bátorított Norvégiában: a kedvesség, az őszinteség és a kemény munka.
-----
kedvesség, az őszinteség és kemény munka.
Ha ez valóban így van:
AKKOR MIÉRT IS PERELNEK?
Még annyi, hogy az 1826 amerikai dollár milliárdos, ők azok, akik nem felelősek
a klímakatasztrófa,
a szennyipar, média+Hollywood
a BLM, Antifa-tombolások
az lmbtq, buzi, gender,
az egyetemek feldúlása,
a bal, liberális, zöld terror,
a tisztességes emberek, ellehetetlenítése, szellemi karanténba zárása,
és a vízi balesetekért sem,
ez nyilvánvaló, hosz soha, sehol, senkinek nem adták ezeket írásos parancsba.
Mint a Kennedyek meggyilkolását sem.
De még 9/11-et sem.
De még a magyar parlamenti választások ellehetetlenítésére sem,
ha Orbán Újra Győz.
Jogilag nincs olyan, hogy baleset. Vis major van, vagy angolszászul isteni tett. Például villámcsapás a szabad ég alatt. (Akkor is vizsgálják az elkerülési cselekvéssorozatot.)
Azért az a rendszer is benne volt a tragédiában, amelyik lehetővé tette, h. az elefánt és a kisegér egy nyomvonalon közlekedjék. Gondolni kellett volna arra is, h. az emberek pénzéhes hülyék, és ha lehet, nincs az a marhaság, amibe bele nem mennének. Korlátozni kell a tömegkatasztrófák esélyét a közlekedésben. Köztudott, h. vannak kritikus időjárási viszonyok.
Elképzelem a nagymamát az unokájával a hajótestben és arra gondolok, h. az elvesztett személyenként 65 millió nem sok.
Nem a biztosító fizet ilyenkor?
Bejelentkezés