„Most, hogy zárva vannak a színházak, igazán jó drámáért Alföldi Róbert Facebook-oldalát kell felkeresni. A Három Tarka Macska című előadást annak ellenére ajánlom a nagyérdemű közönség figyelmébe, hogy a Művész az elmúlt hetekben kafkai gesztust gyakorolva törölte a tartalmat – pedig kortárs magyar darab ritkán fut akkorát a közösségi médiában, mint a húszezressel fizető Színházi Vizionárius és a visszaadni nem hajlandó pénztáros konfliktusának tanulságos története.
Alföldi Róbert pandémia idején sem használ bankkártyát, így a hétköznapinak induló helyzet a Három Tarka Macska Kézműves Pékségben az 5350 forintos tétel kifizetése kapcsán váratlan fordulatot vett: a pénztáros hölgy megkérdezte, hogy a kedves vevőnél van-e húszezresnél kisebb címlet. A Színházi Vizionárius türelmesen válaszolt: nincs kisebb címlete, neki csak húszezrese van, úgyhogy menne a dolgára, a hölgy azonban továbbra sem tudott visszaadni. Csakhogy ahelyett, hogy gyorsan kiszaladt volna a boltból pénzt váltani, újabb kérdéssel okvetetlenkedett: volna-e esetleg 350 forintja a Művész Úrnak? Bizonyára arra gondolt, hogy bár Alföldinél nincs kisebb címletű papírpénz, esetleg csöröghet a nadrágzsebében 350 forint, ami meg is oldaná a problémát.
Nem tudni, hogy a pénztáros pusztán kimerült volt-e az adventi hajszától, esetleg magánéleti vagy anyagi gondok nyomasztották, mindenesetre nem volt kellően együttérző a híres, fáradt és éhes Színművész, Rendező és Festőművész iránt, így nem vette észre, hogy ezzel bizony átlépett egy határt. A megértés, a tolerancia és az empátia babérkoszorús bajnokának értelmezése szerint ezt a kérdést ugyanis fél perce már megválaszolta, ez az ostoba proli meg úgy tűnik, még nem hallott arról, hogy próbán és pékségben nincs visszakérdezés, úgyhogy itt rabolja az ő drága idejét, és nemcsak az övét, de éppígy megrabolja minden szabadelvű magyar idejét, akik már várják az új Facebook-bejegyzést, amelyben a Színházi Vizionárius beszámol arról, hogy miként könnyezett egy árva kölyökmacska látványa felett, vagy útmutatást nyújt, hogyan legyenek a szabadelvű magyarok türelmesek és megértők egymás iránt – hisz egy mosoly igazán nem kerül semmibe.
A Színházi Vizionárius persze épp attól a liberális értelmiség lelki vezetője, hogy egy ennyire terhelt helyzetben is népnevelő igénnyel lép fel, és elmagyarázza az oktondi pénztárosnak, hogy nyitás után egy órával már kéne, hogy legyen aprópénz a kasszában, s teátrumokat bearanyozó torkából a magyar nyelvű drámairodalom egyik legfontosabb sora, az újlipótvárosi Tiborcz panasza harsan fel: »és nem egy kiflit vettem kétszázért«.
Amikor a pénztárosnő felvetette, hogy akkor ő kimegy, és felváltja a húszezrest valahol, a probléma megoldása iránt elkötelezett Alföldi Róbert önérzetes tiltakozásba kezdett: »na ezt nem, hogy az egész sor itt várjon«. Közben a konfliktus nemcsak vertikálisan eszkalálódott a drámai mélység mentén, de a horizontális tengelyen is felcsaptak a polgárháború hullámai: egy középkorú úr kezdett morogni a sorban. A Színházi Vizionárius úgy érzékelte, hogy a morgolódás nem pusztán jelenlegi igazságharcának, hanem teljes közéleti tevékenységének szól – itt nem csak az avar ég, itt már az emberi kultúra teljes felépítménye lángokban áll. A Művész Hamlettől eltanult nyugalommal vette tudomásul, hogy kettős szorításba került, ezért inkább nem kért semmit, és a kijárat felé indult, hogy pékáru nélkül, éhesen hagyja el a Három Tarka Macska Kézműves Pékséget. Újabb váratlan fordulatként a középkorú úr – mintha csak Bayer Zsolt és Schmidt Mária nászából született volna – így szólt be a Színházi Vizionáriusnak: »Na menjél ki innen gyorsan!«