A vörös vonal határán: veszélyes hónapok következnek, Magyar Péter terve nem hagy kérdőjelet

Történelmi időszak következik Európa életében, nagyon nem mindegy, hogy ki fogja vezetni Magyarországot 2026 után.

Az RTL képernyőjén egy megerőszakolt nő nyilvános megszégyenítése is a szórakoztatás részét képezi.
„Az elmúlt évek során nemcsak a metoo áldozati kultusza érvénytelenült el az RTL képernyőjén, de mára egy megerőszakolt nő nyilvános meghazudtolása és megszégyenítése is a szórakoztatás részét képezi. Hiába hittem, hogy a reality műfaja a nyilvános szexuális zaklatás, a péniszhelikopterezés, a lerészegült óbégatás és az ösztönvilág mélyére züllött nemiség prezentációja után már nem süllyedhet mélyebbre. Hiába képzeltem, hogy már csak a mennyiség változhat, egy zaklató helyett lesz kettő, egy péniszpörgető helyett lesz három, a dugások meg csoportossá válnak, hisz nyilván egyetlen villalakó sem akar majd lemaradni a gruppenszex által generált országos hírnévről. Hiába reméltem, hogy a műfaj, amely rock and rollt gyártott a hitványságból és a szégyentelenségből, amely kitermelte Majkát, az országszerte népszerű hiphop-besúgót, ennél alávalóbb hatást már nem gyakorolhat.
Hát persze, hogy tévedtem. A Való Világ tizedik évadának szerkesztői szokás szerint darab húsként szállították a fehérneműre vetkőztetett villalakókat a kamerák elé, hogy ott erotikus táncot lejtsenek. Ebben még nincs is semmi szokatlan: a szereplők megfosztása a személyiségüktől, és szexuális tárgyakként való alkalmazásuk a formátum alapkövetelménye – cél a résztvevők és a nézők elállatiasítása. A különösen súlyos kulturális határátlépés e helyzetből bontakozott ki: a Vivien nevű lány a tánc kezdete után nem sokkal összeomlott, és szipogva szaladt be a hálószobába, ahol három-négy »barátnője« faggatta ki viselkedésének okáról. Vivien arról számolt be, hogy ez a helyzet felidézte benne a másfél éve elszenvedett nemi erőszak traumáját, melyet családja elől is titkolt, mert apja súlyos beteg volt. Elmondta, hogy minden férfit gyűlöl, képtelen velük intim kapcsolatra – semmilyen kétséget nem hagyott afelől, hogy egy súlyosan traumatizált nő, aki erőszakcselekmény áldozatává vált, az elkövető pedig ma is szabadlábon van, holott a bűntett még el sem évült.

A tévécsatornának ebben a helyzetben kötelessége lett volna kiemelni ezt a lányt a villából, áldozatsegítőkhöz és rendőrséghez fordulni – egy ilyen trauma feldolgozására egy bekamerázott villa ugyanis nem alkalmas, a huszonnégy órás tévéfelvétel pedig a bűnüldözők munkáját is lehetetlenné teszi. Érdeklődve várom, hogy az RTL döntéshozói ezt a mulasztásukat korrigálják-e majd, vagy egy ilyen szélsőséges esetben is fontosabb számukra a nézettség, mint az egyik szereplő lelki egészsége.
Az eset igazán döbbenetes fordulata azonban abból fakad, ahogy a villát benépesítő, tizenöt másodpercnyi hírnévre törő proli csajok Vivien történetét fogadták. Szemtől szemben még a gyöngéd szeretet és az együttérzés gesztusait gyakorolták, mígnem Vivien háta mögött egyszer csak penetráns mocskolás bontakozott ki. A valósághősnők először mindössze irigységet éreztek, amiért Viviennek ilyen »jó története« van – ezzel bizonyára elnyeri majd a tévénézők figyelmét és rokonszenvét. Pillanatokkal később aztán megállapították, hogy Vivien hazudik. Ellentmondást véltek felfedezni a »vallomásában«, hisz egy nő nem mehet át bodyban a barátnőjéhez – semmi kétség: dugásra készült. Ezt igazolja, hogy nem is sírt »eléggé«. Több se kellett: a csorda megindult, s a villalakók hamarosan kórusban vádolták hazugsággal Vivient.
Legkésőbb ekkor jött el a pillanat, amikor a műsorkészítőknek vissza kellett volna riadniuk az általuk megidézett gonoszságtól. Már nem arról van szó, hogy prostituálják a szereplőiket, már nem arról van szó, hogy divatot és menőséget gyártanak az ostobaságból és a romlottságból – itt valami eddig nem tapasztalt sötétség szabadult el. Valami olyasmi, ami mögött súlyos dráma van, ebben a cukormázas, trendire fazonírozott formátumban azonban automatikusan bullying tárgyává válik. Márpedig ahol egy nemi erőszak áldozatát következmények nélkül alázhatják meg, a Nagy Testvér meg úgy tesz, mintha mi sem történt volna, ott vajon mi lesz az elaljasodás következő stációja? Ha ez az RTL hozzáállása, akkor miért tiltják a műsorban a fizikai erőszakot? Kabát Péter tisztára mosdatása tényleg azt jelentette, hogy a metoo-őrjöngés után három évvel a megerőszakolt nők méltósága egy felmosórongyéval ér fel az RTL képernyőjén?”