Nagy összegű online csalás: több mint 21 millió forintot loptak el egy 60 éves férfitől

2024. július 24. 19:30

Három részletben utalták el a férfi számlájáról az összeget, anélkül hogy ő erről tudomást szerzett volna.

2024. július 24. 19:30

Nyitókép: Pixabay

Még július közepén egy 60 éves férfi telefonos beszélgetést folytatott „egy cég befektetési tanácsadójával”. A beszélgetést követően, alig három percen belül, 

három részletben több mint 21 millió forintot utaltak el a férfi számlájáról, anélkül hogy ő erről tudomást szerzett volna 

– írta meg a police.hu. A Sátoraljaújhelyi Rendőrkapitányság nyomozást indított a csalás ügyében. A hatóság arra kíváncsi, hogy milyen módszerrel sikerült a csalóknak rászedni a férfit, aki éppen a befektetési pénzét kívánta saját hasznára fordítani. A rendőrségi tapasztalatok alapján a bűnözők stratégiái folyamatosan változnak, de a céljuk állandó: hozzáférni az áldozatok banki adataihoz és csalárd módon megszerezni pénzüket.

 

 

 

Összesen 119 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kvmny
2024. július 25. 06:42
Az embereket mindig is átverték és át fogják verni. A bankokkal van a probléma. A magyar bankokban 0 csalásmegelőző szoftver működik, amit számtalan példa bizonyít. Csak legutóbb ott volt az apple pay, ahol van akinél 75 tranzakció volt egymás után, de van ismerős, akinél 3x egymás után ugyanazt a kerek összeget emelték le külföldi terminálon éjszaka, mire elérték a limitet, és itt van ez is, ahol hirtelen nagy összegeket utalgat egymás után, ami szintén gyanús, mert ha egy számlára ment, akkor miért 3 utalás, ha különböző számlákra, akkor még gyanúsabb. Ezeket mind meg kellett volna fogni egy gyanús tranzakciókat figyelő szoftvernek. Főleg most az AI korban. Tehát hiába hazudják a bankok, hogy van nekik ilyen, mert nincs.
Kerezs
2024. július 25. 06:20
Az elmúlt 4 hónapban 1fő rokon 86 éves ffi. volt vill. szerelő, 86 éves online csalás ( 3 milla), 1 fő ismerős, nő, 78 éves volt adminisztrátor unokázós csalás( 5 milla) áldozata lett. Mindkettő idős, átlagos műveltségű egyszerű nyugdíjas." Hiba": mindkettő rendelkezett megtakarítással( még, hogy szegények a nyugdíjasok), de legnagyobb hibájuk, hogy megöregedtek és kiszolgáltatottá váltak. Persze első esetben szerepet játszott a kapzsiság, második esetben az unoka iránti feltétel nélküli szeretet. Nem tudom mit lehet tenni, hiszen egyre több digitális idős lesz, de az is kérdés, hogy honnan tudták az elkövetők, hogy érdemes energiát befektetni. Talán a bankból kikerülnek az adatok?
Chekke-Faint
2024. július 25. 06:03
Ezt még buta telefon is tudja...DDD Régi C-ben írt szoftver ez már...
atti64
2024. július 24. 22:41
HOGY LEHET VALAKI EKKORA IDIOTA????????????????????????????HA VALAKI ILYEN IDIOTA HOGY TUDOTT 21 MILLÁT FELRETENNI?ENNYI ESZEL HOGY LEHET SZABADLÁBON LENNI???????????????????????????MINDENNEK ELLENÉRE EZEKET A CSALOKAT HALÁLBUNTIT KÉRNÉK! IDELYE LENNE MÁR VISSZAÁLLITANI. TUL SOK MÁR A PATKÁNY .EZEKET SE ITATNI SE LEVEGÖZTETNI NEM SZABAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!