Ausztria
ÉLŐ
Franciaország

„Ez a mese kategória, hogy egy hajós nem érzékeli, hogy nekiment valaminek” – megoszlanak a vélemények a verőcei hajóbaleset kapcsán

2024. május 20. 16:33

Továbbra is nagy erőkkel keresik annak a motorcsónaknak az utasait, amelyik egy szállodahajóval ütközött.

2024. május 20. 16:33
null

Nyitókép: Képernyőkép/ATV

 

Ahogy arról hétfőn délelőtt beszámoltunk, továbbra is nagy erőkkel keresik a verőcei hajóbaleset áldozatait. Megírtuk azt is, hogy a balesetet okozó szállodahajó kapitányát a rendőrség őrizetbe vette, akit segítségnyújtás elmulasztása miatt hallgatnak ki. 

A HVG számolt be arról, hogy megoszlanak a vélemények arról, hogy ki a felelős a tragédia miatt. Az ATV-nek sikerült megszólaltatni a baleset kapcsán egy hajóskapitányt, aki szerint egyértelmű, hogy a kishajó kapitánya hibázott. Horváth Imre azt is kizártnak tartja, hogy a szállodahajó kapitánya érzékelhette volna az ütközést, hiszen egy ilyen hotelhajó vízkiszorítása közel kétezer tonna.

Ez nagyjából mintha egy pillangó nekirepült volna egy hegynek”

 – mondta a kapitány. 

Tóth Mihály, a Magyar Országos Hajózási szövetség szóvivője azt nyilatkozta, hogy „szigorú szabályok vonatkoznak arra, hogy két hajó mennyire közelítheti meg egymást: egészen kicsi, 30 méter távolságra már nem is mehet, sőt nem keresztezheti annak az útvonalát. Tehát a hobbihajók vezetőinek minden esetben elsőbbséget kell adnia.”

Ezzel szemben viszont Szalma Botond, a MAHART Zrt. korábbi vezérigazgatója szerint a szállodahajó kapitányának mindenképpen éreznie kellett az ütközést. „A hajós azért van a hídon, és azért van éjszakai és nappali szolgálat, hogy lássa, hogy mit csinál. Ez a mese kategória, hogy egy hajós nem érzékeli, hogy nekiment valaminek és az mi volt, egy fát is érzékel egy jó hajós, ha nekimegy a hajója” – nyilatkozta Szalma. 

 

Összesen 66 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
antal-2
2024. május 21. 08:49
Itt mindenki kurva okos. Azon a kibebaszott kurva nagy hajón haromszor-ötször annyi embernek kellene dolgozni. A hajótársaságok ezen spórolnak, lenyelik a fizujúkat. Nincs felcser, takarító, szerelő, plusz matróz. Két-három ember helyett dolgoznak megszakítva. A kapitánynak éjjel-nappal fenn kéne lennie. A sok hülye azt hiszi annyi a dolga, hogy tekeri a kormányt...mondjuk azt sem neki kellene csinálnia hanem a kormányosnak!!! Erre fel egy drogos banda nekivezeti ezerrel a lélekvesztőt azt a lestarpált személyzet a hibás aki a kurva gazdagokat szolgálja ki megveszítve? A kurva gazdagok bandázása miatt feszítsük keresztre a melósokat? Tipikus mathyar hozzáállás... Köpni rátok!!!
2024. május 21. 08:42 Szerkesztve
Tanulság! - Éjszakai csónakázást be kell tiltani. Vagy: - Kötelező jeladóval mehet ki - Kötelező jeladós mentőmellényt hordani - Kötelező duplasoros villanófénnyel közlekedni - A megengedett szállítható személyek felét viheti - A kapitány mellett mindenkinek józannak kell lenni Hajrá! Lehet drogos partykat is szervezni, persze. Én benne vagyok! Úgyis rühellem a drogosokat meg a halaknak is jár valami. Csak a keresét fizettessék ki a családdal. Mire fel az én adómból? Én dolgozom nem drogozok és megyek neki egy szállldahajónak... A kurva anyjukat!
iimre
2024. május 21. 00:17
"Szalma Botond, a MAHART Zrt. korábbi vezérigazgatója szerint a szállodahajó kapitányának mindenképpen éreznie kellett az ütközést." Fölösleges találgatni, rekonstruálni kell a történteket, csak van valahol egy ilyen leselejtezett motorcsónak.
2024. május 20. 23:58 Szerkesztve
...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!