Megindult az árcsökkenés, egymásra licitálnak a multik

2023. március 27. 18:41

Az áruházláncok az alacsonyabb beszerzési árakkal magyarázzák, hogy meglépték az árak csökkentését.

2023. március 27. 18:41
null

Hosszú  összefoglalót közölt az Index arról, hogy milyen termékek ára és mennyivel csökken a kiskereskedelmi láncok elmúlt hetekbeli lépései nyomán.

A sort a Spar nyitotta, amely két hete jelentette be, hogy reagálva a lakosság elmúlt időszakban tapasztalható spórolására, árcsökkentésbe kezd.

Jelenleg így néz ki a folyamatosan bővülő listájuk. 

Március 27-e hétfőtől

  • a pékáruk (kenyerek, péksütemények) ára 6–16 százalékkal,
  • a rizs, a búzadara, a búzarétesliszt ára 5–7 százalék közötti mértékben,
  • a száraztészták ára 5–10 százalékkal csökken,
  • a müzliké, zabpelyheké 5–9 százalék közötti mértékben,
  • míg a sütőpor és a vanillincukor 7 százalékkal kerül kevesebbe.

A Lidl már január elsején elkezdte ármérséklő programját. 

A csökkenés mértéke akár a 29 százalékot is elérheti, de számos esetben 20 százalék felett mérséklődtek az árak.

„A a tej és tejtermékek esetében többek között többféle vaj, sajt és tejföl, a 18-féle pékáru közül például az 1 kg-os szeletelt fehér kenyér, valamint a nosztalgiakifli lett olcsóbb, de a rizs, a baromfirudacska és a vegyes virágméz mellett a száraztészták, a szendvicsfeltétek, a fűszerek, tisztító- és tisztálkodószerek, babaápolási termékek és gyümölcslevek között is megtalálhatók az árcsökkentett termékek” – írta a vállalat.

Az Aldi is lépett, miután február elején alacsonyabb beszerzési árakat ért el: a német áruházlánc  20 százalékkal csökkentette a legnépszerűbb vajtermékei árait, márciusban pedig 20-23 százalékkal olcsóbban kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait. Januártól  összesen száz termék árát csökkentették.

A CBA szintén azt közölte, hogy a saját márkás és az akciós termékek forgalma a korábbi időszakhoz képest jelentősen emelkedett, továbbá jelentős mértékű árcsökkentést hajtottak végre a trappista sajtoknál és a vajaknál, így a CBA és a Príma üzletekben több mint 20 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak. 

A CBA hangsúlyozta: amennyiben újabb termékkörök beszerzési ára csökken, akkor az abból fakadó árelőnyt teljes egészében érvényesítik a polci áraikban is.

Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

 

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sorivo4
2023. március 28. 18:03
"A a tej" Az a tej még mindig duplája a normálisnak. Húzzanak bele! Mert oda fog visszatérni az ára, ahol volt. A kérdés csak az, hogy az áruházláncok mennyit veszítenek rajta addig. Mert ha rájuk száll az állam, az hosszútávon úgy marad, és rövid pórázon lesznek tartva, míg világ a világ. A bizalmat eljátszani egy pillanat, de a hatása örökre tart. Aki hosszútávon akar profitálni ebben az országban, az bizalmat épít, és nem játssza el egy rövidke haszonért. Az ellenőrök ezt fogják leginkább figyelni. A hozzáállást.
pesszimista
2023. március 28. 09:30
Annyira felemelték az árakat, hogy csökkent forgalmuk, s a jövedelmük is. Ezért néhány túlárazott terménél reklám célból csökkentik az árat.
pesszimista
2023. március 28. 09:21
Azért csinálják ezt velünk az áruházláncok mert megtehetik. Miután a Magyar politikusok hathatós segítségével kiirtották a konkurenciát. /Az őstermelői piacokon árulók többsége nem igazi külföldről származó élelmiszert árul/
Matocska
2023. március 28. 08:19
Eredményes volt a GVH ellenőrzés sorozata, ez a magyarázat.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!