Lesből támadt az elkövető – ezt tudni a Rózsadombon halálra szúrt egykori RTL-es vezető tragédiájáról
Már azt is tudni, mi vezetett a gyilkossághoz.
Netanjahu fia szerint az az igazi antiszemitizmus, amit a német baloldal csinál – elindult az MCC nemzetközi médiakonferenciájának második napja!
Megkezdődött az MCC nemzetközi médiakonferenciájának második napja. Jair Netanjahu az első panelbeszélgetésen – amely a „Pénz és média: sikertörténetek az online világból” címet viselte – megosztotta karrierje történetét: mint mondta, a nyugati világban, legfőképpen Izraelben, a baloldali média volt túlsúlyban, míg a konzervatívok alig voltak reprezentálva a tradicionális médiában.
A rádiós műsorvezető, izraeli politikai influenszer elmondta, azt érezte a feladatának, hogy ha már apja révén ismert, akkor ezt az ismertségét felhasználja valami jóra. Mint fogalmazott, a feladat Izraelben az volt, hogy hangot adjanak a hangtalanoknak, vagyis megteremthessék azt a platformot, ahol beszélhetnek a konzervatív, jobboldali emberekhez.
Leszögezte,
csak azt mondtam, amit mindenki gondolt, de nem merték kimondani”.
A közösségi médiával kapcsolatban kifejtette, hogy azért voltak ott sikerre ítélve, mert a társadalom többségének véleményét mondták ki hangosan, valamint a konzervatívoknak sokkal erősebb az indítékuk, hogy megvívják a csatákat a közösségi médiában a baloldali médiabefolyás ellen. Véleménye szerint minden nagyon demokratikus a közösségi oldalakon, mivel mindenkinek lehet ott hangja, viszont megjegyezte, kéne egy monopólium-ellenes amerikai törvény, mivel az összes közösségi média három kézben van: vagy Twitter, vagy Google, vagy Meta.
Jair Netanjahu rámutatott, hogy „ha erős konzervatív hang vagy, démonizálni fognak, de ezzel számolni kell, hozzászoksz és vissza tudsz vágni, minél több követőd van, annál könnyebben”. Leszögezte, nem szabad félni, feladata is a jobboldali influenszereknek, hogy kiálljanak a követőik véleményéért.
Roland Tichy, a Tichys Einblich online magazin alapítója ezzel kapcsolatban megjegyezte, blokkolták őket Twitteren (ami csak Elon Musk hatására derült ki), perben vannak a Facebookkal, a YouTube-on le van csökkentve az elérésük, valamint feltűnően előre vannak listázva a Tichys Einblichről készült videók.
Kovács István, a Megafon alapítója megjegyezte,
mi, jobboldaliak egyszerűen kihagytuk a lehetőséget, a balosok közel egy évtizeddel előbb elkezdték építeni az online jelenlétüket”
Mint mondta, a jobboldaliak inkább a hagyományos médiaoldalakat, a hagyományos tartalmakat gyártották.
Kovács kifejtette, hogy szerinte 1990 után is ugyanazok a baloldaliak uralták a magyar médiát, mint a szocializmusban, s mindez csak 2006-ban változott meg, amikor a jobboldaliak elkezdték felépíteni a saját médiájukat.
A panelbeszélgetésen a résztvevők megegyeztek abban, hogy a legnagyobb probléma, hogy már nem lehet hagyományos értelemben meghatározni, hogy ki a bal- vagy jobboldali. Tichy elmondta, hogy ha tiltakozik valaki a mainstream vagy adott esetben az Európai Unió által diktált vélemények ellen – mint például az ellen, hogy rovarokat szükséges enni a klímavédelem érdekében –
Megjegyezték, hogy a tradicionális médiának még mindig nagyon nagy ereje van, megvan az erejük ahhoz, hogy felcímkézzék az embert, valamint rávilágítottak, amik harminc éve még baloldali vélemények voltak, azok mára már szélsőjobboldali véleménynek van címkézve.
A rasszizmus vádjára reagálva Netanjahu kifejtette, hogy már egyáltalán nem tükrözi a valóságot, elvesztette a szó a jelentését, ahogy az antiszemitizmus is. Rámutattak, hogy Magyarország az EU szerint antiszemita a sorosos plakátkampány miatt, aminek kapcsán Netanjahu kijelentette, hogy
Soros ellen lenni nem antiszemitizmus, talán a fordítottja is, mivel Soros hatalmas károkat okoz „az egyetlen zsidó államnak”.
Jair kifejtette ezzel kapcsolatban, hogy a német baloldal radikális izraeli NGO-kat finanszíroz német adófizetők pénzéből, és ezt a pénzt arra használják fel, hogy azt az üzenetet közvetítsék, hogy Izrael ma olyan, mint a náci Németország és szerinte ez az igazi antiszemitizmus.
A résztvevők megegyeztek abban, hogy az online és közösségi média a negatívumok ellenére óriási lehetőségeket is rejt: új vélemények, új és fiatal személyiségek és látásmódok kaphatnak helyet úgy, hogy tulajdonképpen komoly pénzügyi tőkére nincs szükség az induláshoz.
Nyitókép: Gyurkovits Tamás/MCC