Egy Volánbusz mind felett

2019. szeptember 30. 07:03

A korábbi szétválás után újra egy buszos cég alatt közlekednek a távolsági és helyközi buszok.

2019. szeptember 30. 07:03

Október 1-jétől egyetlen állami társaság, a Volánbusz Zrt. látja el az ország egész területén a közúti helyközi személyszállítást. Az egyesülés nem befolyásolja sem a menetrendet, sem a tarifát, a járművek és az autóbuszvezetők ugyanazokon a viszonylatokon fognak közlekedni és ugyanazokon a megállóhelyeken fognak megállni – mondta a közlekedési vállalat elnök-vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek.

A lap hétfői számában megjelent interjúban Dávid Ilona elmondta, hogy az integráció alapvető célja a közúti közösségi közlekedés fejlesztése, az utasok magasabb színvonalú kiszolgálása. Állami vállalatként fontos szempont a költséghatékonyabb, szervezettebb működés kialakítása is. „Emellett kiemelt tervünk, hogy a helyi közlekedésben, azaz a települések, városok személyszállítási feladataiban újra aktív szerepet kapjon a Volánbusz” – tette hozzá az elnök-vezérigazgató.

Az integráció folyamatáról elmondta, hogy a közlekedési központok beolvadnak a Volánbusz Zrt.-be, azaz a munkatársak jogutódlással átkerülnek a társasághoz. Az egyesülés után a Volánbusz 19 ezer fős nagyvállalattá válik. Arra a kérdésre, hogy mekkora a sofőrhiány, Dávid Ilona megjegyezte, hogy nagy különbségek vannak az egyes régiók között: van, ahol egyáltalán nincs sofőrhiány, máshol több ember hiányzik a rendszerből. „Minden autóbuszvezetőre, műszaki munkatársra szükségünk van, és meg is teszünk mindent annak érdekében, hogy megtartsuk a kollégákat. Emellett folyamatosan toborzunk” – fűzte hozzá.

A várható előnyökről szólva kiemelte a közlekedési központokat körülvevő határok feloldását. „Megkezdtük a menetrendek összehangolását, először a Volánbusz és a DAKK Zrt. dél-alföldi menetrendjét optimalizáltuk. Ennek eredményeként ugyanahhoz a teljesítményhez most kevesebb autóbusz és autóbusz-vezető szükséges, csökkennek a működési költségek, de az utasokat ugyanúgy kiszolgáljuk, hiszen csak a régiók közti párhuzamos közlekedést számoltuk fel” – mutatott rá. Hangsúlyozta, hogy a szolgáltatási színvonal növeléséhez feltétlenül szükséges a járműpark megújítása. Már tavaly megkezdték a korszerű autóbuszok beszerzését, 2018 novemberétől idáig 269 új jármű állt forgalomba országszerte, és nemsokára 638 autóbusz beszerzését indították el, ami a teljes járműállomány tízszázalékos megújulását jelenti.

(MTI)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Gyéressy Károly
2019. október 01. 00:20
Rendszertől, politikai vezetéstől szinte függetlenül ismétlődik az a folyamat, hogy szétdarabolják a nagyot, mert a kicsik majd jobban csinálják, aztán egyesítik őket. Decentralizáció-centralizáció. Mindig, mindenhol.
röviden
2019. szeptember 30. 09:20
Nahát, tudod te.
3M..
2019. szeptember 30. 07:30
Jó látni hogy azért még akad valami, ami magyar. Szebb Jövőt!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!