A nők azáltal építenek kapcsolatokat, hogy információkat osztanak meg társaikkal, míg a férfiak inkább versengenek és összehasonlítják magukat a többiekkel.
„A nők esetében a kapcsolatok ápolásának az igénye a meghatározó. Szeretnének naprakészek lenni családtagjaik és ismerőseik ügyes-bajos dolgaiban, szeretnének kapcsolatba kerülni olyan emberekkel, akik hasonlítanak hozzájuk, akik hasonló élethelyzetben vannak, hasonló problémákkal küzdenek vagy akikkel hasonló az érdeklődési körük. A férfiak főként státuszuk és befolyásuk bemutatására, növelésére, önpromóciós céllal veszik igénybe a felületeket (pl. LinkedIn) és szívesen használják a passzívabb befogadást igénylő tartalomközpontú oldalakat (pl. hírportálok, videómegosztók).
A motivációs különbségek hátterében valószínűleg javarészt a tanult kulturális minták eltérései állnak. A nők azáltal építenek kapcsolatokat, hogy információkat osztanak meg társaikkal, míg a férfiak inkább versengenek és összehasonlítják magukat a többiekkel. Ez utóbbi megállapítás a teljesítményre vonatkozóan mindenképp igaz, ugyanakkor a társas összehasonlítás a nőknél is létezik, csak a teljesítmény helyett a külső, a fizikai megjelenés az összehasonlítás tárgya. (Talán nem véletlen, hogy a női magazinok címlapjain szinte kizárólag nők szerepelnek, és hogy egyes adatok szerint a közösségi oldalakon is jóval nagyobb figyelem irányul a nőket megjelenítő fotókra, még a nők körében is.)”