Ezzel szemben a Kúria a kifogást elutasító határozata indoklásában azt emelte ki, hogy a magyar állam működése a hatalom megosztásának elvén alapszik, így az Országgyűlés nem áll a kormány felett. A törvényhozó és a végrehajtó hatalom elválasztása a hatáskörök megosztását jelenti, nem pedig hierarchikus alá-fölérendeltséget.
Ha a kormány hatáskörébe tartozó összes kérdés egyben az Országgyűlés hatáskörébe tartozó kérdésnek is lenne tekinthető, az a népszavazási kezdeményezés szempontjából kiüresítené azt szabályt, mely szerint az országos népszavazás tárgya csak az Országgyűlés hatáskörébe tartozó kérdés lehet. A népszavazás a képviseleti hatalomgyakorlást egészíti ki. A népszavazás funkciójával lenne ellentétes, ha nemcsak a képviseleti hatalomgyakorlás, hanem a végrehajtó hatalomnak adott felhatalmazás teljesítése körében is érvényesülne ez a jellege - érvelt a legfelsőbb bírói fórum a felcsúti stadion építéséről szóló népszavazási kezdeményezés elutasításával összefüggésben.
A Kúria úgy ítélte meg, hogy egy ilyen kitágított értelmezés a közvetlen - népszavazás útján történő - hatalomgyakorlást az alaptörvényben foglalt kivételesség elvével ellentétesen tágítaná.