A Duna a fővárosban vasúttal szinte átjárhatatlan

2021. március 07. 14:02

Budapesti és agglomerációs érdekünk a Déli összekötő vasúti híd bővítése, ezt tesszük most.

2021. március 07. 14:02
Fürjes Balázs
Fürjes Balázs
Facebook

„Tudják, hogy Budapest, a Duna vasúttal szinte átjárhatatlan? Sem az európai hálózatok, sem a régiós és országos távolsági közlekedés, sem az elővárosi vonatok nem tudnak átkelni a Dunán, mert nincs elég kapacitás erre. Egyetlen hidunk, ami segíti ezt, irányonként egy sínpárral, az a Déli összekötő vasúti híd. (Az északi csak Esztergomot köti össze a Nyugati pályaudvarral.)Egyszerre európai, nemzeti, budapesti és agglomerációs érdekünk a Déli összekötő vasúti híd bővítése, ezt tesszük most.Egész jól állunk: a híd utolsó hídelemét is a helyére emelték már. 

Az a célunk, hogy minden elővárosi vasútvonalon 15 percenként mindkét irányba járjanak vonatok, hogy minden elővárosi vasútvonal legalább három metró vonalat elérjen, legalább három metró kapcsolata legyen és legyen egy közös bérlet a BKV MÁV Volán járatokra. Ehhez kapacitást kell bővíteni, jelenleg szűk a kapacitás a Déli összekötő vasúti hídon, ezért teljes egészében kicseréljük a hidat, a meglévő de elavult vágányokat és hozzá építünk még egy plusz vasúti pályát, tehát itt három vágányon közlekedhetnek a vonatok. Ma, óránként, irányonként kettő vonat tud rajta áthaladni. 2022-re megépítjük az új hidat és vágányokat, és akkor óránként és irányonként hat vonat tud közlekedni, ezzel is javul a vasúti közlekedés, az agglomeráció-Budapest kapcsolat.

2022-ben elindulhat a Déli Körvasút építkezése, ami azt jelenti, hogy Kelenföld és Ferencváros között 4 és 6 pályára bővítjük különböző szakaszokon a vasúti kapacitást, tehát új sínpárokat építünk, ami lehetővé teszi, hogy gyakrabban közlekedjenek a vonatok. Három új megállót is építünk a Müpánál, a Népligetnél, illetve a Nádor kertnél a budai oldalon, ami lehetővé teszi, hogy a vasútról könnyebben átszálljanak villamosra, metróra, HÉV-ekre az elővárosba közlekedők, és ezzel is segítsük Budapest közlekedését. Ez egy 36 milliárdos, nyílt európai uniós közbeszerzésen odaítélt beruházás.

Hadd érzékeltessem az elvégzendő munka nagyságát azzal, hogy ez a híd, amit most kicserélünk, kibővítünk, fölépítünk ez 7098 tonna lesz. Ha elkészült, ez kétharmadnyi Eiffel tornyot jelent. 10 000 t az Eiffel-torony, itt pedig bő 7000 tonnányi acélszerkezetet, vasbetont emelünk be a helyére. A Dunán tizennyolc elemből áll ez a híd, aminek a beemelését megkezdtük.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bauerj
2021. március 08. 09:58
Kedves Fürjes Balázs! Ez mind szép és jó, csak azt szeretném kérdezni, hogy a csepeli és ráckevei HÉV mikor fog csatlakozni, ha nem is három, de legalább egy metrómegállóhoz? Amint azt a csepeli HÉV esetében már 1977. környékén nagy tájékoztató táblán megígérték a Boráros téren.
Secnir
2021. március 07. 14:23
"Tudják, hogy Budapest, a Duna vasúttal szinte átjárhatatlan? Sem az európai hálózatok, sem a régiós és országos távolsági közlekedés, sem az elővárosi vonatok nem tudnak átkelni a Dunán, mert nincs elég kapacitás erre. " zeneállj. elektronoysgitárokat eldobálni. mit ért ez alatt: "Budapest, a Duna vasúttal szinte átjárhatatlan?" ugyanis a budapesti hidaknak nem az a célja, hogy vasutak menjenek rajta keesztül. a második fele: "Sem az európai hálózatok, sem a régiós és országos távolsági közlekedés, sem az elővárosi vonatok nem tudnak átkelni a Dunán, mert nincs elég kapacitás erre. " ott a komáromi vasút, ott az újpesti vasúti híd és sorolhatnám.
Benedek Zsolt
2021. március 07. 14:21
4-8 sávos hidat kell építeni. Lenne értelme a déli szuperpályaudvarnak és a felszabaduló vonalakon minimális vonatforgalom. Hozzáépítésekkel egy új metróhálózat. A 2 NAGYPÁLYAUDVAR környékén új városrészek épülhetnének. Városrehabilitációval. A Keletipályaudvar csarnokában meg szuperstrandot. (Oda amúgy is csak 2 vonal jön be.) Vonjunk be kínai befektetőket: https://www.youtube.com/watch?v=ueLIgrv35q4 https://www.youtube.com/watch?v=p5eJeiwFMjo https://www.youtube.com/watch?v=0JDoll8OEFE https://www.youtube.com/watch?v=VJ0U1oPr__o https://www.youtube.com/watch?v=PZ_7EoHKT2A https://www.youtube.com/watch?v=KfgNT4tqJCw https://www.youtube.com/watch?v=IqP938FY7zQ https://www.youtube.com/watch?v=kLfKLFioDow http://www.geopolitika.hu/hu/2020/02/20/21-terkep-a-21-szazadhoz/ https://www.youtube.com/watch?v=7IV_l-pkzuc
Akitlosz
2021. március 07. 14:07
A vasút meg nem helyi közlekedésre való. Ha majd egyszer megint az Orient Express megy át azon a hídon Budapesten Párizsból Isztambulba tartva ... akkor és csak akkor lesz a vasút újra modern és versenyképes. A XIX-ik századi sínes módszerrel már soha többet.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!