Egy német tanár vallomása: így tette tönkre a bevándorlás az oktatást

2024. május 29. 17:07

Nagyon sok a migrációs hátterű nebuló, akik lehúzzák az átlagot, de a német gyerekek se a régiek már – a Die Weltre írta meg tapasztalatait egy veterán tanár Észak-Rajna-Vesztfáliából.

2024. május 29. 17:07

Egy nyugdíjas német tanár – aki négy évtizeden át dolgozott tanárként, többek között iskolaigazgatóként – a Die Welt hasábjain vont pesszimista mérleget, és keményen kritizálta azt az irányt, amelyet a német iskolarendszer hosszú ideje követ.

Volker Müller álnéven író tanár arról számolt be, hogy tapasztalata szerint a német tanulók színvonala az utóbbi negyven évben folyamatosan romlott. Persze most is vannak igazán jó tanulók, de nem ez a jellemző az iskolai osztályokra – teszi hozzá.

Visszaemlékezett arra, hogy amikor tanítani kezdett, akkor még voltak elvárásai az osztályaival szemben, amelyet azonban folyamatosan csökkenteni kényszerült az „esélyegyenlőség” miatt.

Az esélyegyenlőség fogalmának teljes félreértelmezése vezetett ahhoz, hogy egyszerűen csökkentették a követelményeket, hogy minél többen juthassanak érettségihez. Felidézte, hogy rengeteg gyerek került olyan iskolába, ahová egyszerűen nem volt alkalmas. Ez pedig ahhoz vezetett, hogy a színvonalat folyamatosan csökkenteni kellett.

Volker azt is kiemelte, hogy az „esélyegyenlőség” megteremtése nem az iskolában kezdődik: ha öt-hat éves koráig valaki nem kap megfelelő nevelést, akkor az iskolában már esélytelen, hogy felzárkózzon. Emiatt sem volt jó lépés az elvárások csökkentése.

Nem segít, ha az egyetemeket elárasztják olyanok, akiknek végső soron semmi keresnivalójuk ott,

ugyanakkor senki sem akar mesterember lenni. A gyerekeket is olyan illúziókba ringatják, amelyek nem valósulhatnak meg. Ehhez a jegyek is hozzájárulnak. Manapság vannak olyan gimnáziumok, ahol az érettségizők 54 százalékának van ötös átlaga” – fogalmazott. Ma gyakran túlbecsülik a gyerekeik képességeit a szülők – tette hozzá. Azt is elmondta, hogy

az évtizedek alatt teljesen átalakult a tanulók társadalmi háttere is az iskolában: amíg karrierje kezdetén jórészt középosztálybeli gyerekeket tanította addig pár évtizeddel később szinte már csak migrációs hátterű alsó osztályokból érkező tanulókkal találkozott az osztályokban.

Szerinte át kell alakítani a német iskolarendszert, ugyanis az jelenlegi formájában egy ideológiai projektté fajult. Volker azt javasolta, hogy a tanulókat képességeik szerinti osztályokba sorolják, ahol mindenki a neki megfelelő oktatásban tud részesülni, valamint az egyetemi felvételi vizsgák bevezetését is támogatja.

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 203 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
catalina11
2024. május 31. 16:47
hány kínait láttál aki pl. írtja a "befogadó" nemzet őslakosait,balhét balhéra halmoz és beleharap abba kézbe ami enni ad neki?....dolgos nép(hisz keleti),bár az elmúlt 30 évben elszemtelenedtek:)....de szerintem különösebb gond nincs velük....röviden...integrálódtak (nem védem őket csak a tényeket sorolom)" integrálódás nélkül is dolgos rendes emberek, én kifejezetten kedvelem őket..
vandor-58
2024. május 31. 07:38
Ez van ha túl sok szellemi elmaradottat tesznek őssze jobb tanulókkal egy osztályba ezt nálunk már rég felísmerték és akkoriban létezett a gyógypedagógia, ezzel csak az lenne a baj hogy minnél tőbb ilyen nyomorék agyú migráns hátterűt zárnak őssze a végén még azt fogják magukról képzelni hogy zsenik.
Peruboeuf
2024. május 30. 11:27
Teljesen egyet értek a cikkel. Annyit tennék hozzá hogy magyarországon sem jobb a helyzet. Mindenki géniuszokat nemz.
transfogaras
2024. május 30. 10:54
Vissza a kőkorszakba.....késekkel és machettákkal éretségiznek.....no comment.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!