Szakmai pályafutásom közel 40 évének zömében alapvetően két kérdés érdekelt: mitől sikeresebbek egyes vállalatok, mint mások, és miképpen lehetnek az egyes vezetők olyan sikeresek, amilyenek szeretnének lenni. Ezt az érdeklődést viszem az oktatói táncparkettre a Vállalati Stratégia, illetve egy általános Vezetés kurzus keretében. Utóbbi gyakorlatilag minden MBA programunknak része a tanulmányok legelején, így már hosszú évek óta MBA hallgatóink általában velem találkoznak először a valóságos vagy virtuális tanteremben. Ez a tárgy azonban nem része a friss diplomásoknak nyújtott, az MCC támogatásával az ESMT-n tanuló diákok zömét befogadó Master programoknak, így a velük való első találkozásra a tantermen kívül kerül sor.
Miről szól az MCC és az ESMT megállapodása?
A diákoknak a megállapodás értelmében lehetőségük van arra, hogy csatlakozzanak az ESMT valamelyik diplomát nyújtó programjába.
Ezek részben specializált mester-szintű programok olyan diákok számára, akik friss diplomások, ill. egy-két évnél nem hosszabb munkatapasztalattal rendelkeznek. Az egyik ilyen program az új vállalkozásokra és innováció-menedzsmentre fókuszál, a másikban az analitika és a mesterséges intelligencia áll a tanulmányok középpontjában, a harmadik pedig a globális környezetben működő nagyvállalati, illetve a tanácsadói karrier-pályára készít fel. A már számottevő munkatapasztalattal, egyes programtípusok esetében akár vezetői tapasztalattal is rendelkező hallgatók számára kifejlesztett MBA-programoknak pedig ma már a legkülönbözőbb változatait kínáljuk, a berlini kampuszon nyújtott 15 hónapos teljes idős képzéstől a részben vagy teljesen online programformátumon át az Executive MBA programig. Az ESMT Berlin és az MCC közötti együttműködés lehetőséget ad a hallgatóknak arra, hogy ösztöndíjért folyamodjanak, amivel elérhetővé válik az ESMT képzési formáinak igénybevétele. Hozzáteszem, egy ilyen 10 évre szóló partnerségi együttműködés keretében lehetőség van akár személyes kapcsolatokkal támogatott együttműködési formák kialakítására, akár személyes nézőpontból is, hiszen más a viszony köztem, mint az ESMT egyik professzora és a diákok között, tudva, hogy a háttérben fennáll egy ilyen intézményi és hosszú távú kapcsolat.
Hogyan segíti a partnerség az ESMT-t?